شخصیت بارز عربستانی چگونه تهدید به قتل شد؟

يکشنبه 13 دی 1394 - 18:54

یکی از شخصیتهای بارز عربستانی مخالف حکومت آل سعود که بارها در این کشور به زندان افتاده است، به دلیل سخنانی که در آن از اقدامات خشونت بار حاکمان عربستان علیه مخالفان به شدت انتقاد کرد ، تهدید به قتل شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دکتر محمد المسعری در برنامه ای تلویزیونی در پاسخ به اینکه علمای درباری مخالفت با حکومت آل سعود را گناه می دانند، گفت: من مخالفت با حکومت آل سعود را گناه نمی دانم. بلکه برعکس هر اندازه که زمان بیشتر می گذرد بیشتر اطمینان می یابیم که این کار، از جمله اعمالی است که می توان به وسیله آن به خداوند تقرب جست.

المسعری، مؤسس و دبیرکل و سخنگوی حزب تجدید اسلامی افزود: اگر کسی دلایل شرعی و حسی برای در اشتباه بودن ما بیاورد، ما اولین کسی خواهیم بود که از اشتباه خود به درگاه خداوند توبه می کنیم و در این باره هیچ حرفی نیست. اما تاکنون، همواره بر این باور بوده و هستیم که این حکومت، از خشن ترین و درنده ترین نظام ها علیه اسلام و مسلمانان و زیانبارترین آنها برای امت اسلامی و جهان عرب به عنوان بخشی از این امت و همچنین برای قضیه فلسطین است. دلیل این امر نیز بسیار ساده است. حاکمان سعودی، بر این باورند که حکومت، ملک شخصی آنهاست و باید به هر قیمتی آن را حفظ کنند.

به دنبال این سخنان، مجری به المسعری گفت که با توجه به این سخنان اگر به کشورت عربستان برگردی به زندان می روی و یک زندگی عادی در انتظار تو نخواهد بود که وی در پاسخ خاطرنشان کرد، و حتی ممکن است اعدام شوم.

مجری برنامه با قطع اظهارات المسعری مجددا از وی پرسید: آیا واقعا این احتمال وجود دارد که شما در صورت بازگشت به عربستان اعدام شوی؟ وی در پاسخ گفت: این احتمال به طور جدی وجود دارد. برای نمونه در ابتدای تأسیس حزب ما اقدام به ارسال فاکس می کردیم. هرگاه دستگاههای امنیتی یک برگ از فاکس ها یا بروشورهای ما را از کسی کشف می کردند وی را به پنج سال زندان محکوم می کردند. بنابراین اگر چیزی بیش از این را کشف می کردند اتهامات سنگین تری را به آن فرد نسبت می دادند و وی را به ارتباط با بن لادن و دیگران متهم می کردند.

این شخصیت مخالف عربستانی تصریح کرد: سفارش من به همگان این است که از خواب غفات بیدار شوند. این نظام، همانگونه که در کتابها و جزوه هایمان می گوییم یک نظام کفرآمیز، شیطانی و خبیث و حتی از نظام امریکا هم بدتر است. زیرا علاوه بر بدی های نظام امریکا، نفاق، فاشیسم، تعصب نفرت آمیز، پولشویی و خرید و فروش سلاح و تجارت مواد مخدر را نیز دارد.

نظام سعودی دشمن اسلام و امت های عربی و اسلامی

المسعری تأکید کرد: نظام آل سعود، طبیعتا دشمن اسلام و مسلمانان و ملت های عرب و امت اسلامی است و باید این حقیقت را درک کرد.

محمد المسعری مؤسس، دبیرکل وسخنگوی حزب تجدید اسلامی، دارای دکترای فیزیک هسته ای از دانشگاه فرانکفورت و مقیم لندن است. این استاد دانشگاه بعد از برگشت به عربستان سعودی در سال 1993 به اتهام عضویت در "کمیته دفاع از حقوق شرعی" از دانشگاه این کشور اخراج شد و در بهار همان سال به مدت شش ماه به زندان افتاد و بارها تحت شکنجه قرار گرفت. در ماه نوامبر همان سال از زندان آزاد شد. اعضای این کمیته المسعری را به عنوان دبیرکل "کمیته دفاع از حقوق شرعی" و سعد الفقیه را به عنوان رئیس دفتر این کمیته در لندن انتخاب کردند. در مارس 1994 المسعری از طریق مرز زمینی به یمن و از آنجا با گذرنامه یمنی به لندن رفت و فعالیت هایش را در این کشور علیه حکومت آل سعود ادامه داد. 

پربیننده ترین خبرها