اظهارات تامل برانگیز مخالف سعودی درباره اعدام النمر

اظهارات تامل برانگیز مخالف سعودی درباره اعدام النمر
يکشنبه 13 دی 1394 - 19:45

العالم - معارض سعودی اعدام شیخ "نمر النمر" توسط رژیم حاکم بر عربستان را جنایت دانست و آن را اقدامی برای بهره برداری از شرع در خدمت طاغوت دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " سعد الفقیه " درصفحه خود در تویترنوشت: سخن ازاجرای حد شرعی به عنوان اقدامی برای فراهم نمودن زمینه قتل زندانیان، تعدی به دین الهی، به کارگیری شرع در خدمت طاغوت و سبک شمردن عهد و میثاق الهی است.
الفقیه افزود: طاغوتی که زندانیان را به قتل می رساند در سیاست امنیتی، خارجی، مالی، اطلاع رسانی، نظامی و اجتماعی اش با اسلام می جنگد، چگونه خود را حاکم شرع می داند؟
وی نوشت: آیا این به سخره گرفتن شعور و احساسات مردم نیست که  رژیم طاغوتی عربستان به جای اجرای حد الهی بر هزاران شخص فاسق، آنان را در بالاترین مناصب دولتی قرارداده است.
الفقیه خاطر نشان کرد: دادگاه هایی که برای زندانیان حکم صادر می کنند شرعی نیستند ، قضاتی مزد بگیر برای آنان منصوب شده اند که دستورات را اجرا می کنند و روسای این دادگاه ها دین و متون شرعی را به ابزاری تبلیغاتی برای خدمت به طاغوت تبدیل می نمایند. 
این مخالف سعودی با اشاره به موضع "جنبش اسلامی اصلاح" درباره جنایت اعدام النمر یادآور شد، این جنبش معتقد است احکام اعدام از نظام و دادگاه هایی غیر شرعی صادر شده و هر شخصی که در آن شرکت داشته باید در آینده به اتهام جنایت قتل تحت تعقیب قرار گیرد.
وی نوشت: تا وقتی قوه قضاییه و دادگستری در خدمت فرامین طاغوت باشد این احکام ارزشی ندارد چون به رسمیت شناختن آن، تایید ظالم و مدح آن، مبری جلوه دادن طغیان است، تبرئه، صدورحکم و مجرم دانستن تنها در نظام قضایی عادل و مستقل معنی دارد که از نظر شرعی شایسته و امین باشد.
الفقیه یادآورشد، زمان اعدام مرتبط با شرع، مصلحت وطن و امنیت مردم نیست بلکه مرتبط با تحولات اوضاع خاندان حاکم و رقابت برخی برای نفوذ است به ویژه پس از آنکه "محمد بن نایف" تمام نفوذش را از دست داد و فقط وزارت کشور برایش مانده است به همین دلیل دریافت که بسیار نیازمند بازیابی نفوذش با استفاده از باقیمانده قدرتش در وزارت کشور می باشد. 
وی با بیان اینکه براساس فرهنگ آل سعود، "حاکم" در قتل شخصی که حکومت را تهدید کند، تردید ندارد، افزود: بن نایف نیز می خواهد نشان دهد که خاندان آل سعود به منظور تضمین آینده و ثبات حکومت می تواند به وی تکیه کند و در صورت بروز هر گونه اختلاف، پشت سرش قرار گیرد، نایف می خواهد در برابر بن سلمان حمایت بیشتر آمریکا را به دست آورد، لذا قتل عام اخیر را به کاخ سفید هدیه کرد.

پربیننده ترین خبرها