مخالف عربستانی:شیخ نمر هرگز خشونت طلب نبود+فیلم

يکشنبه 13 دی 1394 - 23:28

العالم - دبیر کل حزب تجدید اسلامی هنگام صدور حکم اعدام آیت الله نمر النمر با اشاره به اینکه شیخ نمر هرگز خشونت طلب نبوده است، گفت که این بسیار مایه تعجب و شگفتی است، زیرا وقتی شیخ نمر بازداشت شد انتظار چنین حکمی را نداشتم.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دکتر محمد المسعری از مخالفان بارز سعودی در گفت وگو با رادیو صدای روسیه در پاسخ به این سوال که دادگاه عربستان حکم اعدام را به اتهام دامن زدن به فتنه طایفه ای، خروج بر ولی امر، حمل سلاح و حمایت از شورش در بحرین برای النمر صادر کرد، گفته بود که شیخ نمرهرگز خشونت مسلحانه را تشویق و ترغیب نکرد.

وی شیخ نمر باقر النمر را از روحانیون بارز شیعه و آیت الله از بالاترین درجات مجتهدین نزد شیعیان دانست و یادآورشد: ویدیوی سخنان این عالم موجود است و من آن را پیگیری نمودم، جز انتقاد شدید نسبت به ساختار نظام عربستان چیز دیگری در آن یافت نمی شود.

مسعری تصریح کرد: شیخ نمر باقر النمر در سخنرانی هایش هیچ اشاره ای به استفاده از قدرت مسلحانه و تشویق به آن نکرد و به نظرم حتی وی سنگ پرانی را نیز محکوم کرده است. زیرا وی این روش را ضروری نمی داند و بر این باور است که چنین اقدامی، روش امام حسین (ع) نیست. مانند حضرت امام حسین (ع) که جنگید و زمانی که توسط سپاه دشمن محاصره شده، به آنها چندین پیشنهاد ارائه کرد تا به وی اجازه بدهند تا به مرزهای سرزمین های اسلامی رفته و با دشمنان بجنگد یا به مدینه بازگردد. اما آنها مخالفت کرده و به ایشان حمله کردند.

این فعال عربستانی مخالف دولت همچنین درباره اتهام های وارده درباره ارسال سلاح به بحرین گفت: مردم این کشور، به ارسال سلاح از سوی یکی از علمای عربستان یا شخصی دیگر نیازی ندارند.

وی حکم صادره در دادگاه آل سعود علیه این روحانی شیعه عربستانی را سیاسی دانست و گفت: او را در عملیاتی شبیه راهزنی و عملیات های مافیا بازداشت کردند فکر می کردم که چند سال زندانی شود، تنش هایی با شیعه ایجاد شود و مثلا پس از 5 سال آزاد شود فکر نمی کردم حماقت تا این حد رسد که حکم اعدام صادر شود، زیرا این امر باعث به وجود آمدن واکنش هایی در میان تظاهرکنندگان مسالمت جویی خواهد شد که از دهها سال پیش تاکنون فعالیت و مبارزه مسالمت آمیز علیه رژیم آل سعود را در دستور کار قرار داده اند و این پیام را به آنها منتقل می کند که نتیجه فعالیت های مسالمت جویانه آنها اعدام است، در نتیجه آنها با خودشان فکر می کنند حالا که قرار است اعدام شویم بگذارید دست به سلاح ببریم. این اقدام در راستای ایجاد رعب و وحشت در میان مخالفان انجام می گیرد.

پربیننده ترین خبرها