بهانه عجیب مصر برای بازگرداندن سفیر خود به تل آویو

بهانه عجیب مصر برای بازگرداندن سفیر خود به تل آویو
دوشنبه 14 دی 1394 - 13:16

سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه مصر از بازگشت سفیر این کشور به تل آویو خبر داد و مدعی شد که این تصمیم برای حمایت از مساله فلسطین صورت گرفته است !

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، احمد ابو زید ادعا کرد که تصمیم بازگرداندن حازم خیرت، سفیر مصربه تل آویو، در چارچوب حمایت از مساله فلسطین و نقشی است که مصر در مرحله آینده به عهده می گیرد که به هماهنگی مواضع و انتقال پیام ها بین طرف های مختلف منجر خواهد شد.

وی افزود: طبیعی است که سفیر مصر ماموریت های خود را برای برقراری تماس درباره مساله فلسطین به عهده بگیرد و همچنین عضویت مصر در شورای امنیت سازمان ملل متحد فرصت بیشتری برای ازسرگیری مذاکرات بین طرف های اسرائیلی و فلسطینی فراهم می کند. 

یادآور می شود مصر جمعه گذشته به صورت رسمی و برای مدت دو سال عضو غیردایم شورای امنیت سازمان ملل متحد شد.

ابو زید اظهار داشت: حازم خیرت با بازگشت به تل آویو، تصمیمی را که چند ماه پیش گرفته شده بود، اجرا کرد.

سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه مصر در عین حال گفت: در حال حاضر پیشنهادها و طرح های مشخصی برای بازگرداندن روند صلح به مسیر قبلی آن وجود ندارد اما تماس های طرف مصری با همه طرف ها برای ازسرگیری مذاکرات و آغاز روند سیاسی جدی به منظور دستیابی به راه حل جامع و عادلانه درباره مساله فلسطین ادامه دارد.

این اقدام مصر درحالی صورت می گیرد که از آغاز انتفاضه اخیر در فلسطین، رژیم صهیونیستی تا کنون صدها تن از شهروندان فلسطینی را به شهادت رسانده و یا مجروح کرده و شمار بسیاری را هم به اسارت گرفته است.

پربیننده ترین خبرها