علمای جبل عامل:

"اعدام آیت الله النمر تصمیمی آمریکایی است"

دوشنبه 14 دی 1394 - 14:27

تجمع علمای جبل عامل لبنان جنایت اعدام آیت الله نمر باقر النمر، روحانی سرشناس عربستانی، را محکوم و تاکید کرد که این تصمیم کاملا آمریکایی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تجمع علمای جبل عامل لبنان با اشاره به اینکه جنایات عربستان امروز به اوج خود رسیده است، تاکید کرد که اقدامات تکفیری زشت عربستان با اعدام شیخ نمر باقر النمر به اوج رسید. شیخ النمر از ژوئیه 2012 پس از ایراد خطبه های نماز جمعه در مسجد العوامیه بازداشت شد. وی در این خطبه ها به انتقاد از رژیمی پرداخت که از آزادی بیان و حرف حق می ترسد.

تجمع علمای جبل عامل لبنان با انتشار بیانیه ای این جنایت وحشتناک را محکوم و خاطرنشان کرد، این اقدام آل سعود سریال جنایت وهابی تکفیری را تکمیل می کند که عربستان از طریق آن سعی دارد بر شکست های سنگین خود در یمن سرپوش بگذارد به طوری که ملت بی دفاع یمن از چهره زشت، کینه توزی و جنایات آن پرده برداشت.

در این بیانیه تاکید شده است، تصمیم اعدام آیت الله نمر، کاملا آمریکایی است و این ابزاری برای برهم زدن معادلات است. این اقدام همچنین برای سرپوش گذاشتن بر سردرگمی و آشفتگی داخلی عربستان به ویژه بعد از کشته شدن زهران علوش یکی از مهم ترین بازوهای تکفیری آن در سوریه است.

تجمع علمای جبل عامل لبنان تصریح کرد، آیت الله نمر باقر النمر نماد فرهنگ والا بود و حمل پرچم حق و دین اصیل محمدی توسط او، پادشاهی نفرت را وحشت زده کرده بود.

پربیننده ترین خبرها