بحرین روابط خود را با ایران قطع کرد

بحرین روابط خود را با ایران قطع کرد
دوشنبه 14 دی 1394 - 15:24

دولت بحرین به پیروی از عربستان سعودی روابط خود را با ایران قطع کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بحرین از دیپلمات‌های ایرانی خواسته است ظرف 48 ساعت خاک این کشور را ترک کنند.

این اقدام بحرین پس از اعلام قطع کامل روابط عربستان با ایران صورت می گیرد.

عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیشب اعلام کرد که ریاض روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرده است و دیپلماتهای ایرانی تا 48 ساعت دیگر باید خاک عربستان را ترک کنند.

"حسین امیرعبداللهیان" معاون وزیر امورخارجه کشورمان دیشب و پس از اعلام عادل الجبیر وزیرخارجه عربستان مبنی بر قطع کامل روابط دیپلماتیک با ایران اظهار داشت: عربستان سعودی پیش از این نیز با خطای راهبردی و اتخاذ رویکردهای شتابزده و نسنجیده ناامنی ها در منطقه را تشدید کرد، باعث رشد تروریسم و افراط گرایی شد وبا توطئه کاهش قیمت نفت به مردم کشورش و کشورهای مسلمان منطقه آسیب رساند.
معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: اکنون نیز خطای راهبردی جدید مقامات سعودی اعدام آیت الله شهید شیخ نمر النمر رجل عالیقدر دینی است که به جهان اسلام و نه یک کشور خاص، تعلق دارد.

امیرعبداللهیان گفت: عربستان با اعلام تصمیم به قطع رابطه با ایران نمی تواند بر خطای بزرگ اعدام رجال دینی سرپوش بگذارد.

دولت بحرین از همپیمانان نزدیک سعودی به شمار می آید.

پس از آغاز انقلاب مسالمت آمیز مردم بحرین در فوریه 2011، آل سعود برای حفظ آل خلیفه نیروهای متجاوز خود را به بحرین اعزام کرد و به سرکوب خشونت آمیز مردم بی دفاع  بحرین پرداخت. نظامیان اشغالگر سعودی همچنان در بحرین مستقر هستند.

پربیننده ترین خبرها