اظهارات جالب نخبگان اهل‌سنت عربستان درباره شیخ نمر

اظهارات جالب نخبگان اهل‌سنت عربستان درباره شیخ نمر
دوشنبه 14 دی 1394 - 15:26

اعتراض‌های مخالفان سعودی و فعالان کشورهای مختلف در شبکه‌های اجتماعی به جنایت آل‌سعود در اعدام شیخ نمر باقر النمر، همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالله الغامدی" روزنامه نگار سعودی در تویتر خود نوشت: آل سعود محاکمه‌ای عادلانه را برای "اجنبی کافر" فراهم می‌‌کند، و حتی اگر آن فرد مجرم باشد او را عفو می کند و مورد تکریم قرار می دهد درحالیکه مردم مسلمان عربستان به صورت محرمانه محاکمه و اعدام می شوند.
دکتر "نصیر العمری" کارشناس سیاسی اردنی هم تأکید کرد: اهل سنت میانه‌رو در مصر کجا هستند؟ اهل‌ سنت عراق چه می کنند؟ اهل تسنن سرزمین شام کجایند؟ بیایید از وهابیت داعشی اعلام برائت کنیم.
العمری افزود: اهل سنتی که از فرقه وهابیت نیستند، کجایند؟ تا کی می خواهید ساکت بمانید؟ اگر سنی و پیرو راه نبوت و مخالف وهابیت داعشی هستی، برخیز و دستان خود را بالا بگیر.
العمری تأکید کرد: من یک مسلمان سنی طبیعی و غیر وهابی هستم و از برادران اهل سنت خود می خواهم که از وهابیت افراطی که خواستار بقای فاسدان آل سعود است، اعلام برائت کنند.
العمری اظهار داشت: ماجرای شهادت حسین (ع) را نمی‌فهمیدم تا اینکه آل سعود این ماجرا را دوباره -با اعدام – شیخ نمر به نمایش گذاشت .. اکنون ای بنی امیه شما را شناختم ... نمر شهید شد.
العمری گفت: نظام سعودی نتوانست همانطور که علمای خطاکار وهابیت را خریده بود، شیخ نمر را بخرد ... نمی توان روی دشمن طاغوت قیمت گذاشت.
"احمد الربح" فعال معارض سعودی هم تأکید کرد: نمی خواهیم که آل سعود بر ما حکومت کنند؛ ما به دست شهید شیخ نمر باقر النمر آزاد شدیم .. جسم او را کشتید ولی راه او را در کل دنیا زنده کردید.
الربح افزود: خداوند شهید شیخ نمر باقر النمر را رحمت کند؛ همین عزت و شرف کافیست که او به دست شرورترین افراد – یعنی آل سعود که با کودتایی خونین به حکومت رسیدند - به شهادت برسد.
کاربری به نام "shaker zalloum" نوشت: نمر زنده است .. لعنت آل سعود را دنبال خواهد کرد و حمایت اسرائیل و آمریکا از این نظام کثیف بی فایده است .. دوران سلمان به خواست خدا دوره پایانی شما است.
وی افزود: فرمان اعدام شیخ نمر از سوی اسرائیل و آمریکا صادر و به دست مزدوران آنها اجرا شد. هدف از این اعدام برانگیختن فتنه است. آل سعود ابزاری برای اجرای این فتنه است و فکر نمی کند.. روز مجازات آنها نزدیک است.
"یحیی عسیری" فعال معارض عربستانی هم خاطرنشان کرد: عربستان سعودی با خشونت و قتل بیگناهان روی کار آمد و در حال ایجاد خشونت و تغذیه آن است، این نظام با خشونت تقویت می شود ولی در نهایت به خاطر همان چیزی که کاشته به پایان می رسد.

پربیننده ترین خبرها