وحشت در انگلیس از "جان جهادی" جدید داعش!

وحشت در انگلیس از
دوشنبه 14 دی 1394 - 23:25

العالم - قرائت پیام جدید داعش توسط یک نفر با ظاهری کاملا مشابه "جان جهادی" که مانند وی با لهجه بریتانیایی حرف می زند درصدد یادآوری خشونت های این تروریست به هلاکت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه گاردین چاپ لندن، نوشت: در حالی که چند ماه از حملات هوایی به مواضع داعش می گذرد، این گروهک تروریستی با انتشار ویدئویی از سر بریدن پنج نفر و قرائت پیام داعش توسط یک نفر با ظاهری کاملا مشابه "جان جهادی" که مانند وی با لهجه بریتانیایی حرف می زند درصدد یادآوری خشونت های این تروریست به هلاکت رسیده است.

مارتین چولوف در این باره نوشته است: ظاهر و لهجه خواننده پیام داعش، "محمد موازی" مشهور به جان جهادی، عنصر کشته شده داعش در حملات هوایی دو ماه پیش را در اذهان زنده می کند.
به نوشته گاردین، صدای این تروریست جدید، از خشونت کمتری برخوردار است و ظاهر و هیکلش نیز در مقایسه با جان جهادی چندان ورزشکاری نیست، اما خشونت و خصمانه بودن ذاتش کاملا واضح است.
چولوف افزود: از زمان کشته شدن محمد موازی، اتفاقات زیادی روی داده است؛ بمب گذاری های پاریس، سه مورد حمله تروریستی در ترکیه، ناکامی تروریست ها در حملات بروکسل و مونیخ، سقوط هواپیمای روسیه در صحرای سینا و حاکم شدن تنش بر اروپا تنها بخشی از این اتفاقات است.
نویسنده این مطلب از تلاش گروهک تروریستی داعش برای بهبود وضعیت خود در صحنه رسانه ای از طریق انتشار رعب و وحشت مجدد خبر داد و نوشت: هدف داعش از انتشار این ویدئو انتقال این پیام به انگلیس به طور ویژه است که تصمیم دیوید کامرون برای حمله به اهداف داعش در سوریه باعث حمله این گروهک تروریستی به اروپا خواهد شد.
18 ماه پس از ظاهر شدن جان جهادی در یک فایل ویدئویی، دستگاههای امنیتی انگلیسی در تلاش برای مشخص شدن هویت این تروریست جدید هستند.
به نوشته گاردین، داعش در تلاش است تا از طریق انتشار این ویدئو به انگلیس اعلام کند که حمله به مواضع داعش، باعث پیروزی در جنگ نخواهد شد.
نویسنده مطلب در پایان تأکید می کند: تجربه ماههای گذشته و ضربات وارد شده به داعش نشان دهنده این واقعیت است که این ادعا، صحیح به نظر می رسد.
منابع خبری اعلام کرده اند که در این ویدئو 5 نفر اهل شهر رقه، مرکز مناطق تحت اشغال داعش در عراق و سوریه، را نشان می دهد که به جاسوسی علیه این گروه تروریستی اعتراف می کنند.
بنابر این گزارش، اداره امور خارجی انگلیس در واکنش به انتشار این تصاویر گفته است "ما ویدئو را مشاهده کرده ایم و در حال بررسی محتوای آن هستیم."
در این ویدئو یکی از عناصر داعش "دیوید کامرون"، نخست وزیر انگلیس را به دلیل تلاش برای به چالش کشیدن داعش به سخره گرفته و وی را "سبک مغز و ابله" خطاب می کند.
در ویدئوی مذکور، فردی که با لهجه بریتانیایی صحبت می کند، ظاهری مشابه "جان جهادی"، جلاد پیشین داعش، دارد که پیش تر از سوی آمریکا عنوان شده بود در حمله پهپادی این کشور به هلاکت رسیده است.
وی در ادامه می گوید: آن هایی که از حملات هوایی انگلیس حمایت می کنند، باید کمی فکر کنند که اگر در دستان داعش بیفتند، چه بلایی سر آن ها خواهد آمد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها