تیم‌های فوتبال سعودی: در ایران بازی نمی‌کنیم

تیم‌های فوتبال سعودی: در ایران بازی نمی‌کنیم
سه شنبه 15 دی 1394 - 15:21

عربستان سعودی از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواست قرعه کشی بازیهای آسیایی را دوباره انجام دهد و یا اینکه بازی تیم‌های ایرانی و سعودی در ورزشگاه هایی "بی طرف" انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عدنان المعیبد" سخنگوی فدراسیون فوتبال عربستان سعودی گفت که در نامه‌ای رسمی به "ای اف سی" این موضوع را مطرح می کند.
بر اساس قرعه کشی انجام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در 10دسامبر 2015، قرار است تیم های النصر با ذوب آهن اصفهان، الهلال با تراکتور سازی تبریز و اهلی با نفت بازی کنند.
المعیبد در گفتگو با خبرگزاری فرانسه مدعی شد که این درخواست به صورت رسمی از سوی تیم‌های سعودی مطرح شده است و آنها گفته اند که به دلیل تجارب سابق در ورزشگاه های ایران و همچنین حوادث اخیر در سفارت سعودی در تهران، نمی خواهند در ایران بازی کنند.

عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی یکشنبه شب اعلام کرد که ریاض روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرده است و دیپلماتهای ایرانی تا 48 ساعت دیگر باید خاک عربستان را ترک کنند. پس از این اقدام دولت بحرین و چند کشور همپیمان آل سعود نیز سفرای خود را از ایران فراخواندند.
"حسین امیرعبداللهیان" معاون وزیر امورخارجه کشورمان پس از اعلام عادل الجبیر وزیرخارجه عربستان مبنی بر قطع کامل روابط دیپلماتیک با ایران اظهار داشت: عربستان سعودی پیش از این نیز با خطای راهبردی و اتخاذ رویکردهای شتابزده و نسنجیده ناامنی ها در منطقه را تشدید کرد، باعث رشد تروریسم و افراط گرایی شد وبا توطئه کاهش قیمت نفت به مردم کشورش و کشورهای مسلمان منطقه آسیب رساند.
معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: اکنون نیز خطای راهبردی جدید مقامات سعودی اعدام آیت الله شهید شیخ نمر النمر رجل عالیقدر دینی است که به جهان اسلام و نه یک کشور خاص، تعلق دارد.
امیرعبداللهیان گفت: عربستان با اعلام تصمیم به قطع رابطه با ایران نمی تواند بر خطای بزرگ اعدام رجال دینی سرپوش بگذارد.
وزارت کشور سعودی شنبه گذشته از اعدام آیت الله نمر باقر النمر خبر داد. این جنایت آل سعود، با واکنشها و اعتراضات گسترده ای در عربستان و کشورهای مختلف دنیا همراه شد.

پربیننده ترین خبرها