تظاهرات مردم تحت محاصره فوعه و کفریا در سوریه

سه شنبه 15 دی 1394 - 22:47

دمشق (العالم) – صدها نفر از اهالی دو شهر فوعه و کفریا که درحومه شمالی ادلب در محاصره گروههای تروریستی قرار دارند با تظاهرات از سازمان های حقوق بشری خواستار رفع محاصره از شهرهای خود شدند.

به گزارش خبرنگار العالم علی رغم هوای سرد و نبود دارو وغذای کافی اهالی شهرهای فوعه و کفریا با شرکت در تظاهرات اعتراضی از جامعه بین الملل خواستند با دخالت هر چه سریع تر، زمینه اجرای باقیماندۀ بندهای توافق زبدانی-فوعه-کفریا را فراهم کنند و این شهرها را از محاصره خارج کنند.

یکی از اهالی فوعه در گفت و گو با خبرنگار العالم گفت: ما از همه آزادگان جهان طلب کمک می کنیم. همه طوایف و ادیان در برابر محاصره ما مسؤول هستند. برای نجات ما شتاب کنید تا مردم در محاصره جان نداده اند. ساده ترین نیازهای زندگی در دسترس ما نیست و به شیوه عصر حجر زندگی می کنیم.

یک دانش آموز دختر نیز گفت: ما باید به مدرسه برویم و درس بخوانیم اما در خانه مانده ایم.

دختری دیگری نیز گفت: پدرم وقتی برای فراهم کردن نیاز ما رفته بود در جاده ادلب شهید شد.

سومین دختر هم می گوید: پدرم بیماری قلبی و دیابت دارد و متاسفانه دارو نیست. من هم نمی توانم کاری کنم. گناه من چیست؟ ممکن است پدرم را از دست بدهم چون حتی یک قرص هم نیست که به او بدهم.

دو شهر فوعه و کفریا در حومه شمالی ادلب  بارها مورد تجاوز گروههای تروریستی قرار گرفته اند.

بیش از سه سال است که این دو شهر در محاصره هستند و تقریبا هر روز آماج خمپاره و موشک قرار می گیرند که در اثر آنها دهها نفر که بیشترشان زن و کودک هستند به شهادت رسیده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها