مجتهد: تدابیر آل‌سعود، مانع پیش‌روی انصارالله نمی‌شود

مجتهد: تدابیر آل‌سعود، مانع پیش‌روی انصارالله نمی‌شود
چهارشنبه 16 دی 1394 - 19:35

فعال معروف عربستانی و افشاگر اسرار خاندان آل سعود، در آخرین یادداشت‌های تویتری خود به مساله تجاوز سعودی علیه یمن پرداخت و نوشت: اقدامات و تدارکات سعودی‌ها، تضمین نمی‌کند که پیشروی انصارالله یمن به جیزان محدود شود.

به گزارش پایگاه خبری العالم، "مجتهد" در یادداشتی تویتری تاکید کرد که راهبرد انصارالله یمن تاکنون به مقابله با دشمن در داخل، بدون نیاز به حمله به شهرهای سعودی محدود می شد و در  درگیری های مرزی نیز به پیشروی های محدود برای تقویت موضع خود در مذاکرات و نه پیشروی به سوی جیزان یا نجران اکتفا کرده است.

وی افزود: باید اعتراف  کنیم که آمادگی های معنوی و فنی و تدابیر سعودی ها، نمی تواند تضمین کند که حملات برون مرزی انصارالله  و نیروهای یمنی به جیزان محدود شود.

این فعال سعودی نوشت: علت نگرانی دربارها جیزان عربستان این است که بین این شهر و محورهای مرزی، موانعی از قبیل روستاها، کشتزارها، جنگل های انبوه و ناهمواری هایی وجود دارد که نیروهای انصارالله و ارتش یمن را از تیر رس جنگنده های سعودی محفوظ می دارد، این درحالی است که جبهه نجران چنین وضعی ندارد.

مجتهد در یادداشت دیگری نوشت: به دنبال تحولات اخیر در سطح منطقه و عربستان، آمریکا به عنوان متحد سعودی به مقامات این کشور توصیه کرد که از تشدید تنش ها اجتناب کرده و خیلی به توان امنیتی خود تکیه نکنند اما مقامات سعودی تاکید کرده اند که قادر به کنترل اوضاع داخلی هستند.

وی افزود: به همین علت مقامات آمریکا از تشدید تنش ها نگران هستند و بیم آن دارند با ادامه سیاست ها و رفتارهای نسنجیده سعودی ها، رویکرد منطقه ای که با توافق ایران و سعودی دربرابر داعش و القاعده بوجود آمده است، دستخوش تغییر شود.

این فعال عربستانی در یادداشت دیگری به مساله اعدام ظالمانه شیخ نمر باقر النمر به دست مقامات سعودی اشاره کرد و نوشت: ایران به طور غیر مستقیم تضمین هایی در زمان پادشاه پیشین عربستان مبنی بر اعدام نشدن شیخ نمر دریافت کرده بود و حتی با روی کار آمدن ملک سلمان، ارزیابی ها حکایت از آن داشت که موج اعدام ها در عربستان شامل شیخ نمر نمی شود.

پربیننده ترین خبرها