در جبهه های نبرد در سوریه چه می گذرد؟

در جبهه های نبرد در سوریه چه می گذرد؟
جمعه 18 دی 1394 - 11:39

ارتش سوریه کنترل مناطق متعددی را در حومه شمالی شهر لاذقیه و شهر داریا در ریف دمشق به دست گرفت و حمله اعضای گروه تروریستی داعش به فرودگاه دیرالزور را ناکام گذاشت.

خبرنگار شبکه العالم در سوریه با اعلام این خبر افزود: ارتش سوریه به پیشروی خود در چند جبهه در محور شمالی ریف دمشق ادامه می دهد و منابع نظامی گفتند که یگان ارتش با همکاری نیروهای دفاع مردمی توانستند دو کوه فارس و الحاره در غرب برج القصب را به کنترل خود در آوردند و پیشروی به سمت دیرحنا زویک نیز ادامه دارد.

این نیروها در عملیات ویژه ای مزرعه الدغدغان در شمال شهر لاذقیه را تحت کنترل گرفتند و منطقه را پاکسازی و مین های کار گذاشته شده عناصر مسلح را خنثی کردند.

نیروهای سوریه همچنین منطقه رویسه ابو غنام و رویسه الشیخ سلمان، کوههای الحاره و فارس و روستای الصراف و چند منطقه اطراف آن را در ریف لاذقیه به کنترل خود در آوردند.

در همین حال، نیروهای ارتش سوریه با تلاش تروریست های داعش برای نفوذ از دو روستای الجفره و حویجه صکر و کشتزارهای المریعیه و منطقه الدغیم به سمت فرودگاه شهر دیرالزور را خنثی کردند. در جریان این نبرد شمار زیادی از داعشی ها کشته و خودروهای آنها منهدم شد.

نیروهای سوریه همچنین به پیشروی در شهر داریا در غوطه غربی شهر دمشق ادامه دادند و شماری از بلوک های ساختمانی در خیابان "فور سیزن" را به کنترل خود در آوردند. در این نبرد شدید شماری از عناصر مسلح کشته یا زخمی شدند.

از سوی دیگر، دفتر سازمان ملل در امور هماهنگی بشردوستانه در سوریه از موافقت دمشق با ورود کمک های انسانی به شهرک مضایا در چارچوب توافق شهرهای الفوعه و کفریا در حومه ادلب خبر داد.

هلال احمر سوریه نیز آمادگی صدها داوطلب خود برای وارد کردن کمک ها به مناطق تحت شمول توافق یاد شده تاکید کرد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها