خروج 1200 غیرنظامی از رمادی

خروج 1200 غیرنظامی از رمادی
شنبه 19 دی 1394 - 17:16

العالم - عضو جمعیت هلال احمر عراق از تخلیه صدها غیرنظامی از شهر رمادی مرکز استان انبار در چند روز گذشته خبر داد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد المحمدی" از اعضای جمعیت هلال احمر عراق تصریح کرد که در چند روز گذشته، بیش از یک هزارو 200 غیرنظامی که اغلب زن، کودک و سالخورده بودند، به کمک نیروهای نظامی عراقی از شهر رمادی تخلیه شده اند.

خبرگزاری آلمان(د ب أ) به نقل از این مسئول عراقی اعلام کرد که کار تخلیه این دسته از غیرنظامیان شهر رمادی پس از آزادسازی این شهر صورت گرفته است و همچنان صدها غیرنظامی در مناطق شرقی رمادی در محاصره تروریست های داعش قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد که سازمان های مدافع حقوق بشر به علت شدت درگیری ها در این مناطق، نگران جان غیرنظامیان هستند و نیروهای نظامی عراق به تازگی اجساد غیرنظامیانی را کشف کرده اند که به علت نبود مواد غذایی و دارو جان خود را از دست داده اند.

از سوی دیگر نیروهای عراقی مستقر در رمادی، وجود خانواده های در محاصره تروریست های داعش را علت تاخیر در آزادسازی مناطق شرقی این شهر اعلام کرده اند.

عبدالغنی الاسدی فرمانده دستگاه مبارزه با تروریسم نیز در سخنانی گفت: تلاش برای حفظ جان غیرنظامیان در درگیری ها، علت اصلی تاخیر در آزادسازی مناطق صوفی و سجاریه در شرق رمادی است، زیرا تروریست ها همواره تلاش می کنند از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها