عطوان: اعدام‌ها سیاسی بود/ هواپیماهای عربستان روی یمنی‌ها گل می‌ریزند؟!

شنبه 19 دی 1394 - 21:28

تحلیلگر مشهور جهان عرب در مناظره با یک فعال رسانه ای سعودی، با "ناپاک" توصیف کردن دستگاه قصایی عربستان، حکم اعدام های اخیر را سیاسی نامید و گفت: طوری حرف میزنی که گویی عربستان در هیچ کشوری دخالت نمی کند و هواپیماهای سعودی بر سر یمنی ها گل می ریزند!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عبدالباری عطوان که در یک گفتگوی تلویزیونی با حضور عوض فیاض روزنامه نگار عربستانی شرکت کرده بود، در پاسخ به ادعای وی در مورد "دخالت ایران در کشورهای دیگر" و نیز قطع مکرر سخنان خود توسط طرف مقابل، گفت: "چند بار حرفم را قطع کردی و من ساکت شدم!"... در اینجا فعال سعودی مجبور به عذرخواهی شد. عطوان سپس ادامه داد: ایشان طوری حرف میزند که گویی عربستان در امور دیگران هیچ دخالتی نمی کند! الان عربستان در سوریه چه می کند؟ واقعا چه می کند؟ آیا پول و سلاح به مخالفان سوری نمی دهد؟.. یا هواپیماهای سعودی در یمن چه می کنند؟ نکند روی سر مردم گُل می ریزند؟!! تانک ها و موشک های عربستان در یمن چه می کنند؟
وی در ادامه در باره قوانین محاکمه در عربستان گفت: همه می دانند که دستگاه قضایی عربستان، مستقل و پاک نیست و این احکام اعدام، سیاسی است و قضایی نیست... اعدام شدگان در برابر دادگاه صالح محاکمه نشده اند...
عطوان سپس هنگام تلاش روزنامه نگار سعودی برای توجیه این اقدامات، سه بار تکرار کرد: این حکم ها سیاسی است!..

پربیننده ترین خبرها