اعتراضهای غیرمنتظره در تویتر صحیح بخاری ومسلم

اعتراضهای غیرمنتظره در تویتر صحیح بخاری ومسلم
يکشنبه 20 دی 1394 - 14:40

انتشار مطالب توهین آمیز علیه شیعیان در صفحه تویتر "صحیح بخاری و مسلم" با واکنش و اعتراض گسترده و غیرمنتظرۀ دنبال کنندگان این صفحه همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت "الوطن اونلاین" بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی «تویتر» اخیرا هنگام مراجعه به صفحه‌ای به نام «صحیح بخاری ومسلم» غافلگیر می شوند. این صفحه به انتشار احادیث ذکر شده در دو کتاب مزبور می‌پردازد، اما اخیرا مطلبی فتنه برانگیز در آن منتشر شد که سبب شک و تردید کاربران و دنبال کنندگان آن درباره حقیقت گردانندگان این صفحه شد.
مسؤولان این صفحه با انتشار مطلبی سعی کردند تا به مخاطبان خود اینگونه القا کنند که «مسلم» (مسلم نیشابوی نویسنده کتاب صحیح مسلم) و «بخاری» (حافظ بن مغیره بخاری نویسنده کتاب صحیح بخاری) افراطی فرقه‌گرا و طایفه‌ای بودند.
بیش از یک میلیون نفر در داخل و خارج از عربستان این صحفه را دنبال می‌کنند و منبع بسیاری از کسانی است که به احادیث دینی توجه و اهتمام دارند.
گردانندگان این صفحه در اقدامی فتنه انگیزانه، "یهودیان و مسیحیان را پاکتر" از شیعیان دانسته و مطالب توهین آمیزی را علیه شیعیان منتشر کرده‌اند.
الوطن اونلاین تأکید کرد که بسیاری از دنبال کنندگان این صفحه از این مطلب اظهار ناخشنودی و اعلام کرده‌اند که انتشار این مطالب اهانت به بخاری و مسلم است، و از این رو از مسؤولان ذی ربط خواسته‌اند که حساب هایی را که به مسائل دینی اهانت و مسائل طایفه ای و فرقه گرایانه مطرح می‌کنند، بسته شود.
بسیاری از دنبال کنندگان در مطالب خود اعلام کرده اند که این صحفه قبلا مورد پسند آنها بود، اما اکنون اعلام می‌کنند که این صفحه باید بسته شود زیرا به بخاری و مسلم اهانت می کند. برخی دیگر نیز به این علت این مطلب به مسلمانان اهانت می کند خواستار حذف آن شه اند.
صحیح بخاری و صحیح مسلم از معتبرترین کتاب های حدیث نزد اهل تسنن است.

پربیننده ترین خبرها