صحنه‌هایی از عملیات ارتش سوریه در لاذقیه، درعا و حمص

يکشنبه 20 دی 1394 - 15:06

ارتش سوریه و متحدانش تعدادی از ارتفاعات استراتژیک سوریه در حومه شمالی لاذقیه را آزاد کردند و به پیشرویهای چشمگیری در شهر شیخ مسکین در حومه شمالی درعا دست یافتند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، نیروهای ارتش سوریه همزمان مواضع داعش در دو روستا در حومه حمص را زیر آتش گرفته و عملیات خود در اطراف شهر مهین گسترش دادند.
ارتش سوریه و متحدانش با وجود سرمای شدید در سوریه به عملیات در جبهه های مختلف ادامه دادند.
ارتش در حومه شمالی لاذقیه ارتفاعات رویسه القاموع و روستای المغیریه و مزرعه دغدغان نزدیک مرزهای ترکیه و ارتفاعات التخان در شرق و شمال شرقی شهر سلمی را آزاد کرده و به هدف آزادسازی شهر کدین به پیشروی خود به سمت رویسه بن جازی ادامه دادند. همزمان با پیشرفت عملیات، نیروی هوایی سوریه و روسیه هم منطقه را زیر آتش گرفتند.
و اما در جنوب این کشور، ارتش و متحدانش در شهر شیخ مسکین در حومه شمالی درعا پیشروی کرده و بیش از 20 مجموعه مسکونی را در جنوب تل الهش و جنوب تیپ 82 را آزاد کردند. گفتنی است ارتش سوریه این منطقه را پس از درگیریهای شدید با گروههای تروریست به تصرف خود درآوردند.
در درعا البلد هم ارتش و متحدان، پیشروی خود به سمت محله المنشیه و دو منطقه بجابجه و بدو و منطقه گمرک قدیم و محله البحار از سر گرفتند. همچنین تعداد زیادی از اعضای یک گروه تروریستی موسوم به "گردان بیت المقدس" را به قتل رساندند.
در مرکز این کشور نیز ارتش و متحدانش با توپخانه و موشک، مواضع گروه داعش در شهر قریتین در حومه شرقی حمص را زیر آتش گرفتند و به منظور قطع خطوط امدادرسانی به تروریستها از رقه، به عملیات خود در اطراف مهین ادامه دادند.
ارتش در شمال غرب سهل الغاب در حماه نیز به عملیات ادامه داده و دهها تروریست را در شهر سرمانیه از پا درآورد. در میان کشته شده ها جنازه یکی از سرکرده های گروهی موسوم به "جیش الفتح عراقی" ملقب به ابوبکر الاسدی دیده می شود.

پربیننده ترین خبرها