تصاویر منحصر به فرد از عملیات ارتش سوریه در حلب

يکشنبه 20 دی 1394 - 15:26

تیم خبری شبکه العالم، فیلم مستندی را از روند فعالیتهای ارتش سوریه در برنامه ریزی و اجرای عملیات در مناطق حلب و اطراف آن تهیه کرد.

پس از جمع آوری و تکمیل اطلاعات و رصد منطقه، فرماندهی اتاق عملیات حلب آغاز عملیاتی گسترده را اعلام کرد که مناطق حومه جنوبی حلب را در بر می‌گیرد.
هدف از این عملیات، ایجاد یک منطقه امن در اطراف شهر حلب و کنترل بر جاده بین المللی راهبردی بود که دمشق و حلب را به یکدیگر مرتبط می کند. نیروهای سوری همچنین در این عملیات به دنبال قطع امدادرسانی به گروه های تروریستی در حومه حلب و ادلب بودند.
از نظر راهبردی نیز، ایجاد حلقه نظامی در اطراف حلب این شهر را از معادله نظامی خارج کرده و باعث افزایش روحیه نیروهای سوری و تشدید محاصره تروریستهای ادلب می شود.
فرماندهی عملیات نظامی ارتش سوریه و همپیمانانش با استفاده از سربازانی که جنگهای چریکی را آموزش دیده‌اند، درحال نابود کردن توان تروریستها و جلوگیری از بازگشت آنان در آینده هستند و این امر باعث فروپاشی توان آنان در میدان عملیات خواهد شد.
ارتش سوریه سه شرط این نظریه را عملی کرد. هدف نخست نابود کردن تجهیزات گروه های تروریستی و از بین بردن امکان تحرک آنان در منطقه و تخریب سنگرها و تأسیسات آنان بود.
هدف دوم، محاصره منطقه و جلوگیری از رسیدن تجهیزات برای تروریستها از خارج از این منطقه و همچنین جلوگیری از ایجاد گروهکهای جدید بود.
هدف سوم هم انجام عملیاتی دقیق برای کاهش هرچه بیشتر تلفات و خسارتها در نبرد بود.
ارتش در این مرحله، مساحتی به وسعت 200 کیلومتر مربع را تحت کنترل گرفت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها