ژنرال بازنشسته سعودی خواستار روابط اعراب با اسرائیل شد

يکشنبه 20 دی 1394 - 20:03

العالم - انور عشقی مشاور شاه سابق سعودی که درسالهای اخیر، گاه پنهان و زمانی آشکاربا صهیونیست ها نشست و برخاست کرده، بازهم به صورت جدی برلزوم برقراری رابطه میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه های اجتماعی اخیرا فیلمی از سخنان انور عشقی در نشست وی با گروهی از صهیونیست ها ودرراس آن "دوری گلد" مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی منتشر کرده اند که عشقی درآن به صراحت موضوع عادی سازی و صلح کشورهای عربی با صهیونیست ها را مطرح می کند و به زعم خود آن را برای ایجاد ثبات در منطقه ضروری می داند.

وی که ریاست مرکز سعودی مطالعات راهبردی و حقوقی خاورمیانه را برعهده دارد، در این نشست که در واشنگتن برگزار شده ، تشکیل "نیروی مسلح عربی" با حمایت آمریکا و اروپا برای مقابله با ایران در مناطق مختلف را خواستار شد و گستاخانه از  تغییر نظام سیاسی در ایران سخن گفت.

این خودفروخته کهنه کار صهونیست ها، برای خوشایند هرچه بیشتر اربابان خود همچنین موضوع تجزیه ایران، عراق و ترکیه را مطرح کرد.

ژنرال بازنشستۀ سعودی از مقام های بانفوذ عربستانی به شمار می آید و مقام های سعودی او را مامور تلاش برای برقراری روابط آشکار میان عربستان و سایر کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی  کرده اند. 

او ماههاست که ماموریت دارد با طرح موضوع عادی سازی روابط با صهیونیست ها و کوبیدن برطبل ایران هراسی ، افکارعمومی کشورهای عربی را با زعم خود برای روز موعود افتتاح رسمی سفارتخانه عربستان در تل آویو و سفارت خانه صهیونیست ها در ریاض مهیا کند.

انور عشقی در گفت و گوهای بی پرده خود با رسانه های گروهی منطقه ای و بین المللی و سخنرانی در نشست های مختلف از بنیامین نتانیاهو – قاتل کودکان غزه – به عنوان مردی قدرتمند و باهوش یاد کرده و اعلام کرده است که اگر رژیم صهیونیستی طرح سازش عربستان را بپذیرد، عربستان فوراً در تل آویو سفارت باز خواهد کرد.

برخی رسانه های آمریکایی فاش کرده ا ند که در سال 2015 چندین دیدار میان مقام های اسرائیلی و سعودی در هند، ایتالیا و جمهوری چک انجام شده است.

پربیننده ترین خبرها