بسیج مردمی عراق در مقابل آمریکا کوتاه نمی آید!

بسیج مردمی عراق در مقابل آمریکا کوتاه نمی آید!
يکشنبه 20 دی 1394 - 23:07

العالم - در پی شهادت 9 نفر در حملۀ یک پهپادِ آمریکایی به نیروهای بسیج مردمی ، فرماندهان این نیرو اعلام کردند که تا حصول نتیجه در باره علت این اقدام آمریکایی ها کوتاه نخواهند آمد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، "کریم النوری" سخنگوی بسیج مردمی عراق، اعلام کرد: در خصوص واقعه ای که در روستای السلام در جنوب اسپایکر رخ داد و به شهادت 9 نیروی بسیج مردمی و 14 تن دیگر انجامید، منتظر حقایق ملموس خواهیم بود و توجهی به شایعات نمی کنیم.

وی هشدار داد: اگر این واقعه، ناشی از یک اشتباه بوده باشد، تکرار اشتباهات نشان از شرایطی خطرناک دارد.

النوری با انتقاد شدید از ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا، اظهار داشت: با توجه به این که پهپاد، حامل موشک بود، بنابراین باید کاسه ای زیر نیم کاسه باشد. به این ترتیب، ضروری است که تحقیقات بیشتری صورت گیرد و نتایج تحقیقات به افکار عمومی اعلام شود.

سخنگوی بسیج مردمی عراق تصریح کرد: هرگاه بسیج مردمی به جنگنده های ائتلاف نیاز دارد، خبری از آن ها نیست و هرگاه بسیج مردمی به مقابله با عناصر داعش می پردازد، هدف حملات جنگنده های ائتلاف قرار می گیرد.

النوری افزود: جنگنده ها به راحتی می توانند خودروها را هدف قرار دهند و هیچ دلیلی برای اشتباه وجود ندارد.

پیش از این، جنبش گردان های اهل حق، فاش کرد که پهپادی آمریکایی، مقر گردان های "جند الامام" وابسته به بسیج مردمی را در شهر تکریت هدف قرار داد.

گردان های اهل حق، این واقعه را اقدامی خصمانه تلقی کرد و از کسانی که به توطئه بودن فعالیت های آمریکا در عراق شک داشتند خواست در نظر خود بازنگری کنند.

گردان های جند الامام، امروز یکشنبه با بیان جزییات حمله به نیروهای خود در استان صلاح الدین فاش کرد که پهپادی که از بغداد برخاسته بود، اقدام به حمله به نیروهای گردان های جند الامام کرد.

در این میان، گردان های سید الشهدا، دیگر نیروی وابسته به بسیج مردمی عراق، این واقعه را "جنایتی نابخشودنی" اعلام کرد.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها