تجارت سعودی‌ها با زنان سوری در ترکیه

تجارت سعودی‌ها با زنان سوری در ترکیه
دوشنبه 21 دی 1394 - 10:04

یک روزنامه انگلیسی از سوء استفادۀ مردان ثروتمند سعودی از زنان آوارۀ سوری در ترکیه پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "تایمز" روز دوشنبه تأکید کرد که برخی افراد در اردوگاه‌های آوارگان سوری به دنبال آن هستند که زنان آواره را به دام بیندازند.
این افراد بیشتر به دنبال زنان مجرد، طلاق گرفته و یا بیوه هستند تا آنان را به ثروتمندان پیشنهاد دهند.
خبرنگار روزنامه تایمز در استانبول تأکید کرد، یکی از این زنان آواره به نام "امل"، زنی بیوه و از اهالی لاذقیه است که 30 سال دارد. وی در مقابل ازدواج با یک مرد سعودی با پیشنهادی 10 هزار دلاری مواجه شد.
امل افزود: من این پیشنهاد را نپذیرفتم ولی بسیاری از زنان به دلیل وضعیتشان مجبورند که این پیشنهادها را بپذیرند .. کسانی که چنین پیشنهادهایی را می دهند به دنبال سوء استفاده از وضعیت بد ما هستند.
90 درصد کشته شدگان سوریه مرد هستند، و البته باید توجه داشت که طبق آمارها از بین 200 هزار آواره‌ای که تابستان گذشته به اروپا رفتند، بیشتر آنان مرد بودند.
در مقابل بیشتر سوری‌هایی که در داخل این کشور و یا کشورهای اطراف آواره شده‌اند از زنان این کشور می باشند و این امر آنان را به شکاری آسان برای سودجویان تبدیل کرده است.
بر اساس این گزارش، زنان آواره سوری به دلیل نبودن یک مرد و حامی در کنار آنان، در معرض خطر قرار دارند.
به همین دلیل خانواده‌های آواره مجبور می‌شوند برای نجات دخترانشان به اجبار با ازدواج آنان در سن بسیار پایین تن دهند، و این امر در اکثر اوقات بدون موافقت دختران انجام می شود.
اینگونه برخوردها با زنان و دختران آواره سوری، نوعی تجارت کثیف و سوء استفاده از آنان به شمار می‌آید.

پربیننده ترین خبرها