نظارت شرکتهای غربی بر طرح خندق کردستان عراق

نظارت شرکتهای غربی بر طرح خندق کردستان عراق
دوشنبه 21 دی 1394 - 14:57

سازمان بدر عراق از نظارت شرکت های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی بر اجرای طرح حفر خندق منطقه کردستان پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان بدر احزاب وابسته به ائتلاف ملی و ائتلاف سنی را به همدستی با طرح خندق متهم کرد که منطقه کردستان اخیرا حفر آن را آغاز کرده است. این سازمان از دولت مرکزی خواست اگر از متوقف کردن سیاست «تحمیل عمل انجام شده» عاجز است، استعفا کند.

محمد مهدی البیاتی از سران سازمان بدر در مصاحبه با سومریه نیوز گفت، طرح خندق با نظارت شرکت های آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی با فناوری بالا اجرا می شود. این خندق از سنجار آغاز می شود و با عبور از اطراف کرکوک به طوزخورماتو و مرزهای ایران می رسد.

البیاتی افزود: حفر خندق برای ترسیم مرزهای اداری و سیاسی است زیرا همه با استقبال آمریکا برای تجزیه عراق تلاش می کنند و برخی از احزاب ائتلاف ملی و ائتلاف سنی با طرح کردها همدست هستند.

وی تأکید کرد: دولت اسیر دست فراکسیون های بزرگی است که نقش مهمی در تصمیم گیری سیاسی ایفا می کنند و این فراکسیون ها از مساله حفر خندق آگاهند.

البیاتی اظهار داشت: مرحله جدید، تحمیل عمل انجام شده در برابر سکوت دولت مرکزی و ائتلاف هاست و این سکوت برای تامین آینده شان در پارلمان آینده عمدی است و این خیانت غیر قابل توجیه است.

به گفته منابع امنیتی کرد، نیروهای پیشمرگه حفر خندقی به طول 100 کیلومتر از جنوب کرکوک تا غرب آن را برای افزایش امنیت این استان آغاز کرده اند، و 65 درصد عملیات حفاری تکمیل شده است.

در این حال هیئت مناطق کردستان واقع در خارج از اداره این منطقه کردستان اعلام کرد حفر خندق اقدامی است که این منطقه حق دارد برای ترسیم مرزهای سیاسی و اداری خود اتخاذ کند و این اقدام برای مصون نگه داشتن مناطق تحت کنترل نیروهای پیشمرگه از حملات گروه داعش صورت گرفته است.

از سوی دیگر ائتلاف دولت قانون مخالفت خود را با حفر خندق اعلام کرد و از مجلس نمایندگان خواست جلسه فوق العاده برای متوقف کردن آن برگزار کند.   

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها