کاروان کمک‌های انسانی وارد مضایا شد

کاروان کمک‌های انسانی وارد مضایا شد
دوشنبه 21 دی 1394 - 20:51

العالم - 40 کامیون در قالب کاروان کمک‌های انسان دوستانه با همراهی سازمان ملل متحد، صلیب سرخ جهانی و هلال احمر سوریه به نزدیک "مضایا" در استان ریف دمشق و "کفریا" و "فوعه" در شمال ریف ادلب رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک کاروان کمک رسانی از دمشق راهی مضایا شد و کاروان دیگر نیز از "السقلبیه" راهی کفریا و فوعه شد. این 40 دستگاه کامیون حامل کمک های غذایی و دارویی به طور همزمان وارد این سه شهر خواهد شد.
خبرنگار شبکه خبری "العالم" از مضایا گزارش داد: اهالی مضایا مسئول به اصطلاح شورای نظامی شهر را بیرون رانده و خواستار آن شدند که خود به طور مستقیم کمک ها را تحویل بگیرند. 
اهالی مضایا از ارتش سوریه خواستند تا برای آزاد کردن آنها از چنگال تروریست ها وارد منطقه شوند؛ آنها همچنین نسبت به سرقت کمک های انسانی توسط گروه های تروریستی مانند گذشته ابراز نگرانی کردند.  
تصاویر ارسالی از مضایا نشانه بحران غذایی در این شهر می باشد.
اهالی مضایا همچنین از غارت کمک های ارسالی از سوی دولت و هلال احمر سوریه در دو ماه قبل توسط گروه های تروریست و فروش آن به قیمت های بسیار گزاف به مردم سخن گفتند.
رسانه های هوادار گروه های تروریستی اخیرا جنگ تبلیغاتی گسترده ای را با انتشار تصاویر کودکان، زنان و مردان آواره بسیار نحیف که به اصطلاح توسط ارتش سوریه محاصره شده اند، به راه انداختند که پس از مدتی دروغ بودن آن آشکار شد.
یکی از این تصاویر، تصویر دختری معروف به نام "مونالیزای سوریه" بود که پس از مدتی مشخص شد، دختری از منطقه جنوب لبنان است.   
اهالی فوعه و کفریا نیز که توسط گروه های تروریستی محاصره شده اند با گرسنگی واقعی و نبود غذا، آب و نان و کمبود شدید دارو مواجهند؛ صدها مجروح و مصدوم این دو شهرک نیازمند خروج از آن برای درمان هستند به ویژه پس از آنکه گروه های تروریستی تمام جاده های منتهی به این دو شهرک را بسته اند که به اوضاعی ناگوار منتهی شده است.
گروه های تروریستی به رغم توافق با ارتش سوریه همچنان دو شهرک فوعه و کفریا را گلوله باران می کنند.   

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها