چرا اهالی مضایا خودشان برای تحویل کمکها آمدند+ فیلم

سه شنبه 22 دی 1394 - 08:07

کاروان حامل کمکهای انسانی وارد شهر مضایا در ریف دمشق شد.

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، انتقال این کمکها که شامل مواد غذایی، دارویی و پتو در قالب 44 کامیون بود، همزمان با ورود دومین کاروان کمکهای انسانی به شهرهای تحت محاصره "فوعه" و "کفریا" در حومه ادلب صورت گرفت.
به گفته منابع محلی، اهالی مضایا مسؤول شورای نظامی این شهر را به دلیل تلاش برای انتقال کمکها به داخل انبارها اخراج کردند. مردم این شهر درخواست کردند که کمکها را به صورت مستقیم دریافت کنند.
"حسام زیدان" خبرنگار شبکه العالم تأکید کرد که مواد غذایی ارسال شده برای اهالی مضایا برای مصرف یک ماهه 40 هزار نفر کافی است.
این کمکها زیر نظر هلال احمر سوریه و از طریق سازمان ملل وارد مضایا شد.
"یعقوب الحلو" نماینده سازمان ملل متحد در سوریه گفت: تا زمان انتقال کل کاروان به داخل مضایا در اینجا می مانیم.
این کمکها درحالی به شهر مضایا منتقل شد که اهالی این شهر نگران بودند که این کالاها مانند بارهای قبل دوباره توسط عناصر مسلح سرقت شود.
به همین دلیل مردم مضایا با حضور در ورودی شهر مضایا درخواست کردند که این کالاها و کمکها مستقیما به آنها تحویل داده شود و نه شورای نظامی.
یکی از کودکان شهر مضایا به خبرنگار العالم گفت: عناصر مسلح به خانه های ما می آیند و مردم را می کشند و غذا و پول ما را به سرقت می برند.
یکی از زنان اهل این شهر نیز به خبرنگار العالم اظهار داشت: عناصر مسلح غذاها و کمکها را گرفته و بعد به ما می فروشند، من 3 کودک دارم و یکی از آنها 5 روز است که شیر نخورده است، گناهش چیست.

پربیننده ترین خبرها