هاآرتص:

حماس تونلهای هجومی را بازستانده است

حماس تونلهای هجومی را بازستانده است
سه شنبه 22 دی 1394 - 10:28

روزنامه هاآرتص چاپ رژیم صهیونیستی تأکید کرد، بر اساس ارزیابی های صورت گرفته از سوی این رژیم وضعیت نظامی حماس پس از جنگ اخیر بهتر شده و این جنبش توانسته تونلهای هجومی خود را دوباره حفر کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عاموس هرئیل" تحلیلگر نظامی به هاآرتص گفت، پس دستگیری اعضای 3 تیم وابسته به حماس در کرانه باختری، تلاشهای این جنبش برای تقویت و پیشبرد انتفاضه در این منطقه بیش از پیش مشخص شده است و حماس به دنبال انجام عملیاتی منحصر به فرد در کرانه باختری است.
هرئیل اظهار داشت: ارتش اسرائیل از آمادگی حماس و اقدامات این جنبش در بازیابی قدرت و توانایی‌های خود پس از جنگ اخیر اطلاع دارد، این جنبش تونلهای هجومی خود را بازستانده و طبق گزارشی که هاآرتص از سایت عرب 48 نقل کرده این تونلها تا زیر شهرکهای اسرائیلی در اطراف غزه امتداد یافته است.
وی افزود: در صورتیکه حماس بتواند عملیاتی منحصر به فرد در کرانه باختری انجام دهد، دو سناریو در برابر اسرائیل و طرف فلسطینی قرار خواهد داشت. سناریوی نخست ورود به درگیری نظامی است که باعث تلفات جانی و خسارتهای مالی می‌شود و سناریوی دوم اقدام فرماندهی حماس -محمد ضیف، مروان عیسی و صبحی سنوار- در انجام یک حمله پیشدستانه نظامی و هجومی از طریق تونلهایی است که تا اسرائیل (شهرکهای صهیونیست نشین در فلسطین اشغالی) امتداد یافته است. این اقدام در صورت احساس خطر حماس از سوی تونلها انجام خواهد شد. در این صورت نیز بهای سنگینی پرداخته می‌شود.
این کارشناس نظامی صهیونیست خاطرنشان کرد، هزینه ساخت دیوار هوشمند در مناطق تماس برای کشف تونلها بسیار زیاد است به صورتیکه این هزینه ها به حدود 2.8 میلیارد دلار می رسد. به همین دلیل اجرای این طرح در آینده نزدیک بسیار دشوار است و نمی توان این مبلغ را از بودجه آینده ارتش کسر کرد.

پربیننده ترین خبرها