عامل حمله تروریستی استانبول هم از عربستان آمد + فیلم

سه شنبه 22 دی 1394 - 20:46

العالم - رسانه های ترکیه گزارش کردند که مهاجم انتحاری امروز شهر "استانبول" ترکیه "نبیل الفضلی" است که 28 ساله و متولد عربستان سعودی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گزارش مزبور افزود، این شخص سوری الاصل اما متولد عربستان سعودی بوده است.

فرمانداری استانبول پیشتر گفته بود، انفجار امروز در میدان "السلطان احمد" نزدیک کلیسای ایاصوفیه و مسجد کبود که از مهمترین آثار این شهر است ، 10 کشته و 15 زخمی داشت. 

رییس جمهوری ترکیه ساعاتی پس از انفجار امروزگفته بود که عامل عملیات انتحاری روز سه شنبه در میدان "سلطان احمد" شهر استانبول، "سوری" بوده است.

آنگونه که خبرگزاری آناتولی گزارش کرد، اردوغان با محکوم کردن این حمله، عامل انتحاری آن را یک مرد سوری معرفی نمود.

" ولایت استانبول" وابسته به گروه تروریستی داعش امروز( سه شنبه) با صدور بیانیه ای مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.

اردوغان درحالی همواره تلاش می کند نقش کشورش در حمایت از تروریست ها را پنهان کند که این کشور درکنارعربستان سعودی و قطر و قدرت های فرامنطقه ای مانند آمریکا درسالهای اخیر به صورت جدی به حمایت از گروههای تروریستی مانند داعش و النصره درعراق و سوریه پرداخته و مقام های آنکارا رویای تجزیه این دو کشور به دست تروریست ها را در سر می پرورانند.

آنکارا با ایجاد همپیمانی بین «داعش» و گروه‌های معارض سابق درعراق ، تاسیس دولت مورد نظر و حمایت خود و نیز تقسیم عراق را هدف قرار داده است و درسوریه نیز هدف اساسی خود را سرنگونی بشار اسد عنوان می کند.

سیاستی که به دنبال آن حمایت های مادی و معنوی ترکیه به سوی داعش و النصره سرازیر شد و اکنون شهروندان ترکیه ای تاوان آن را پس می دهند.

پربیننده ترین خبرها