اعلام همبستگی فعالان حقوقی با شیخ النمر در بیروت

اعلام همبستگی فعالان حقوقی با شیخ النمر در بیروت
سه شنبه 22 دی 1394 - 23:06

العالم - وكلاي عضو انجمن " ديده بان حقوق بشر قانا " با برگزاري تجمع اعتراض آمیز مقابل مقر سازمان ملل متحد در مركز بيروت پايتخت لبنان، جنايت ترور شهيد نمر باقر النمر روحاني شيعه عربستاني را محكوم كردند.

به گزارش خبرنگار شبكه العالم در لبنان، شركت كنندگان دراين تجمع اعتراض آمیز درحاليكه تصاويری از شهيد نمر باقر النمر روحانی برجسته عربستانی دردست داشتند، اقدام مسئولان سعودی در ترورشيخ النمر را به منزله نقض اعلاميه جهاني حقوق بشر دانستند.

وكلای شركت كننده دراين تجمع، اقدام های تجاوزكارانه رژيم سعودی اعم از بازداشت و محاكمه ناعادلانه مخالفان تا اجرای حكم اعدام را محكوم و تاكيد كردند اسلام درعربستان، شعار است و به قوانین و اصول اسلام عمل نمی شود.

"علی برو" رئيس ديده بان حقوق بشر قانا گفت محاكمه ها درعربستان به هيچ وجه مطابق با معيارهای بين المللي نيست و شيخ النمر در ارتباط با جرم هايی محكوم شده است كه دربردارنده خشونت نيست.

وی همچنين گفت كه كميته های مبارزه با تبعيض از وجود تجاوزهای برنامه ريزی شده عليه گروه های فعال و اجازه ندادن به آن ها برای ابراز عقایدشان سخن گفته اند.

برو از سازمان ملل خواست كه برای پی بردن به چگونگی اجرای اعدام شيخ النمر به عنوان يك مساله حقوق بشری وارد عمل شود و مراحل بازجويی از شيخ النمر را برای مشخص شدن روند محاكمه و نحوه كشته شدن وي و شناسايي مكان دفن او منتشر كند.

" رمزي دسوم " عضو انجمن ديده بان حقوق بشر قانون نيز اعدام شيخ النمر را در زمره جنايت هاي بين المللي و انساني دانست و از نهادهاي وابسته به سازمان ملل خواست كه براي جلوگيري از ارتكاب اين جنايت ها از سوي مسئولان سعودي و اعطاي حقوق مشروع شهروندان به آنان در بيان عقايد و نظراتشان وارد عمل شود.

 

پربیننده ترین خبرها