سرنگونی نخستین "امارت" در سوریه

سرنگونی نخستین
چهارشنبه 23 دی 1394 - 10:18

روزنامه السفیر لبنان با اشاره به عملیات اخیر ارتش سوریه در آزادسازی شهر سلمی در حومه لاذقیه که از مهمترین مقرهای عناصر مسلح به شمار می آمد، از این دستاورد به عنوان "سرنگونی نخستین امارات" یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، السفیر روز چهارشنبه در مطلبی تأکید کرد: پشتیبانی هوایی روسیه طی ماه‌های اخیر معادلات را به هم زد و درگیریها را از مناطق تماس قدیمی به قلب مناطق تحت کنترل گروه‌‌های مسلح کشاند؛ این موضوع در بازستاندن کنترل بر شهر راهبردی سلمی سهیم بود.
در غوطه شرقی نیز عملیات منحصر به فردی در "مرج السلطان" و پس از آن شهر "البلالیه" انجام شد به صورتیکه اکنون ارتش سوریه در چند کیلومتری شهر "دوما" مقر اصلی گروه موسوم به "جیش الاسلام" قرار دارد.
در حومه شرقی حلب نیز نیروهای ارتش سوریه به نزدیک "دیرحافر" و "الباب" دو پایگاه مهم داعش رسیده اند. در حومه جنوبی حلب نیز ارتش گزینه‌های متعددی را به سوی طرفهای مختلف در پیش رو دارد؛ که یکی مرزهای استان ادلب محل اصلی استقرار القاعده در سوریه است و دیگری حومه غربی حلب که این امر هم به معنای قطع خطوط امدادی تروریستها از جانب ترکیه خواهد بود.
آزادسازی شهر سلمی، تحولی راهبردی و به معنای آغاز سرنگونی "امارتها" و متزلزل کردن آنها است، و همچنین آغازی برای فصل برداشت به شمار می آید که از چند ماه قبل و با آغاز پشتیبانی هوایی روسیه آغاز شد.

پربیننده ترین خبرها