کمک مالی برای بازسازی منزل آغازگر انتفاضه قدس

کمک مالی برای بازسازی منزل آغازگر انتفاضه قدس
چهارشنبه 23 دی 1394 - 12:18

اهالی رام الله، برای بازسازی منزل خانوادۀ شهادت طلب فلسطینی که رژیم صهیونیستی آن را منهدم کرده بود، 60 هزار دلار کمک کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مهند الحلبی" دانشجوی 19 ساله فلسطینی، در عملیاتی شهادت طلبانه دو صهیونیست را در بخش قدیمی قدس از پا در آورد و آغازگر انتفاضه ای جدید ضد صهیونیست ها شد که به انتفاضه قدس معروف شد.

انتفاضه قدس به سرعت پا گرفت و 149 شهید فلسطینی، با خون خود نهال آن را آبیاری کردند و توانستند 23 صهیونیست را از پا در آورند.

رژیم صهیونیستی روز شنبه، به منظور ایجاد رعب و وحشت در میان فلسطینی ها، منزلِ خانوادۀ شهید الحلبی را در روستای سردا واقع در نزدیکی رام الله منهدم کرد.

 

شهید مهند الحلبی

اما فلسطینی ها نه تنها از این اقدام رژیم صهیونیستی وحشت زده نشدند، بلکه به سرعت ستادی خودجوش و مردمی و مستقل از تشکیلات خودگردان برای جمع آوری کمک های مالی جهت بازسازی این منزل تشکیل دادند.

"مرسی ابوغویله" هماهنگ کنندۀ ستاد، در مقابل صندوقِ شیشه ای جمع آوری کمک های مردمی که در میدانی در مرکز رام الله برپا شده است، اعلام کرد: در مدت دو روز، 60 هزار دلار کمک مردمی به صندوق ریخته شده است.

"عبدالکریم ابوعرقوب" سخنگوی ستاد نیز گفت: برخی از مردم، به جای پول، مصالح ساختمانی کمک کردند، برخی از مردم کمک های مالی خود را به "شِکِل" (واحد پول رژیم صهیونیستی)، دینار اردن، دلار و همچنین یورو در صندوق انداختند. این افراد، بر روی این اسکناس های خود نوشته بودند: مهند الحلبی، آغازگرِ انتفاضۀ قدس".

شفیق الحلبی پدر شهید مهند، در میان آوار خانه اش از مردم فلسطین که او را یاری کردند قدردانی و اعلام کرد که رژیم صهیونیستی نه تنها منزلش را منهدم کرد بلکه بازسازی این منزل را در مکان سابق، ممنوع کرد.

شفیق الحلبی در عین حال تاکید کرد که حتی اگر رژیم صهیونیستی نخواهد، اینجا خواهم ماند و چادر خواهم زد و به همراه فرزندانم خانه ام را در زمینم بازسازی خواهم کرد.

رژیم صهیونیستی مقرر کرده است که روند تخریب خانه ها به منظور فرونشاندن آتش انتفاضه سرعت بخشد.

26

پربیننده ترین خبرها