فارین پالیسی: این اقدام عربستان، خبیثانه بود..

فارین پالیسی: این اقدام عربستان، خبیثانه بود..
چهارشنبه 23 دی 1394 - 13:05

مجلۀ آمریکایی "فارین پالیسی" جنایت عربستان در اعدام شیخ نمر النمر به همراه عناصر القاعده به منظور تروریست جلوه دادن این شخصیتِ آزادی خواه را اقدامی "خبیث" توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "توبی ماتیسن" در بخشی از گزارشی که در مجلۀ فارین پالیسی منتشر کرد، نوشت: تلاش های دیپلماتیک بومی و بین المللی با هدف جلوگیری از اجرای حکم اعدامِ صادر شده در حق شیخ نمر النمر صورت گرفت، اما آن ها او را به شیوه ای نفرت انگیز اعدام کردند و بر اساس گمانه زنی ها او را مصلوب کردند و سپس پیکرش را در قبری مجهول، دفن کردند.

فارین پالیسی تاکید کرد که خانواده شیخ نمر النمر، از شیعیانِ عربستان خواستند آرامش خود را حفظ کنند و به خشونت متوسل نشوند؛ آن گاه تحویل پیکر شهید نمر را خواستار شدند، اما دولت پاسخی به این خواستۀ آنان نداد.

به نوشتۀ فارین پالیسی، عربستان سعودی سه شهروند شیعۀ دیگر را اعدام کرد که عبارت بودند از محمد الشیوخ، محمد الصویمل و علی آل ربح. یکی از این افراد به اتهام کشیدنِ نقاشی دیواری (گرافیتی) و شایعه پراکنی و مشارکت در اعتراضات اعدام شد.

شماری از معترضان بازداشت شده شیعه که در فهرست اعدام به سر می برند، هنگام بازداشت نابالغ بودند.

ماتیسن، تلاش عربستان سعودی برای همسان دانستن اشخاصی که به سبب ابراز عقیده بازداشت شدند با جنگ جویانی که عضو القاعده بودند و نسبت دادن اتهام "تروریسم" به هر دو طیف را اقدامی خبیثانه خواند و تاکید کرد که تاریخِ شخصیِ النمر ثابت می کند که وی یک انقلابی صریح بود.

فارین پالیسی همچنین تاکید کرد که النمر، زندانی سیاسی بود و عربستان سعودی در تلاشی سازمان یافته، به منظور افزایش تنش های طایفه ای در سطح داخلی و خارجی، او را اعدام کرد.

26

پربیننده ترین خبرها