واکنش توییتی ظریف به آزادی ملوانان آمریکایی

واکنش توییتی ظریف به آزادی ملوانان آمریکایی
چهارشنبه 23 دی 1394 - 18:23

العالم - محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از رهایی ملوانان آمریکایی بازداشت شده در آبهای خلیج فارس از حل این موضوع براساس گفت و گو و احترام متقابل ابراز خوشحالی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ظریف در صفحه توییتر خود یادآورشد: خرسندم که گفتگو و احترام متقابل مسأله ملوانان آمریکایی را سریع حل کرد.

وی در توئیت خود نوشت : «خرسندم از اینکه می‌بینم که گفتگو و احترام، و نه تهدید و شتابزدگی، سریعا موضوع ملوانان را حل کرد. بیایید از این نمونه اخیر بیاموزیم».

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای یگان دریایی آن، ساعت 16 (سه‌شنبه 22 دیماه 94 ) دو فروند قایق جنگی آمریکایی را در محدوده آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در دریای سرزمینی جزیره فارسی سرگردان بودند، توقیف و 10 سرنشین آن برای روشن شدن ابعاد موضوع به پایگاه نیروی دریایی هدایت شدند. 

پس از این ماجرا بود که جان کری، وزیر خارجه آمریکا طی تماس‌ تلفنی با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی، ضمن پیگیری آخرین وضعیت ملوانان آمریکایی، خواهان آزادی آن‌ها شد. ظریف در این تماس تلفنی نیز به همتای آمریکایی خود تأکید کرد که ملوانان آمریکایی وارد حریم آب‌های سرزمینی ایران شده‌اند و آمریکا باید بابت آن عذرخواهی کند.

در نهایت نیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساعتی پیش اعلام کرد که با توجه به بررسی‌های انجام شده و اطمینان از غیرعمدی بودن رفتار آمریکایی‌ها و عذرخواهی طرف آمریکایی، ملوانان نیروی دریایی ارتش آمریکا را در آب‌های بین‌المللی رهاسازی کرده است.

پربیننده ترین خبرها