آمادگی کره شمالی برای محوآمریکا از کره زمین

آمادگی کره شمالی برای محوآمریکا از کره زمین
چهارشنبه 23 دی 1394 - 18:31

العالم - خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد دانشمندان این کشور برای محو کامل آمریکا از روی کره زمین آمادگی دارند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم، کره شمالی اعلام کرد دانشمندان این کشور آمادگی دارند تا با انفجار بمب های هسته ای بسیار قوی صدها هزار و میلیونها تُنی، آمریکا را به طور کامل از روی کره زمین محو کنند.

این خبرگزاری تاکید کرد آزمایش اخیر بمب هیدروژنی کره شمالی، با هدف ایجاد رعب و وحشت و یا تهدید دیگر کشورها انجام نشد؛ بلکه این آزمایش با هدف تامین شرایط لازم برای رشد اقتصادی کشور به موازات تقویت توان بازدارندگی هسته ای کره شمالی در سایه سیاست های خصمانه آمریکا صورت گرفت.

کره شمالی، شانزدهم دیماه از آزمایش بمب هیدروژنی خبر داد که واکنش شدید برخی کشورها از جمله آمریکا، کره جنوبی و ژاپن را به دنبال داشت.

مقام های پیونگ یانگ اعلام کردند که در حضور رهبر کره شمالی نمونه کوچک سازی شده بمب هیدروژنی آزمایش شد.

کره شمالی در بیانیه ای تاکید کرد: تا زمانی که آمریکا از سیاست های خصمانه خود دست برندارد ما نیز از فعالیت های هسته ای خود دست برنخواهیم داشت.

در این حال، کاخ سفید قول داد پاسخ مناسبی به اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی بدهد.

«ند پرایس» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای با انتقاد از «اقدامات تحریک آمیز» کره شمالی اعلام کرد آمریکا هنوز نمی تواند تأیید کند که کره شمالی بمب هیدروژنی آزمایش کرده است.

«ند پرایس» تصریح کرد: «ما فعلا نمی توانیم اخبار مربوط به آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی را تأیید کنیم اما هر گونه نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را محکوم می کنیم و بار دیگر از کره شمالی می خواهیم به تعهدات خود پایبند باشد».

در پی انتشار این خبر، نخست وزیر ژاپن آزمایش هسته ای کره شمالی را « چالش و تهدید جدی » توصیف کرد.

نشست شورای امنیت ملی کره جنوبی به ریاست رئیس جمهوری این کشور برای بررسی آزمایش هسته ای کره شمالی برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها