خاطرات تلخ دختر ایزدی از ظلم و ستم داعش

خاطرات تلخ دختر ایزدی از ظلم و ستم داعش
چهارشنبه 23 دی 1394 - 21:41

العالم - "ایمان" دختر ایزدی نجات یافته از چنگال گروهک تروریستی داعش با بیان گوشه ای از جنایت های داعش، از جهانیان خواست تا دختران و زنان ایزدی گرفتار این گروهک را نجات داده و به رنج و گرفتاری آنان پایان دهند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، ایمان دختر 13 ساله که در اردوگاه شاریا در شهر دهوک سکونت دارد، به بیان رنج و گرفتاری های دوران تسلط داعش بر منطقه سنجار پرداخت و اظهار داشت: وقتی داعش منطقه سنجار را به اشغال  درآورد نتوانستیم فرار کنیم و عناصر داعش همه افراد خانواده هشت نفره ما را به اسارت گرفتند.
وی درگفت و گو با سومریه نیوز افزود: داعشی ها مرا به همراه سایر دختران به موصل فرستادند اما سایر افراد خانواده ام در نزد آنها در تلعفر گروگان باقی ماندند و در موصل بدون آب و غذا سه روز در زندان انفرادی بودم و همواره  مورد ضرب و شتم قرار می گرفتم تا اینکه به روستای کوجو در غرب موصل منتقل شدم.
وی ادامه داد: داعش دختران ایزدی مورد نظر خود را به زور با خویش برده و به عناصر مسلح عرضه می کرد و سپس با قرعه کشی ما را در میان خود توزیع می کردند. یکی از دختران در برابر چشمان ما خودکشی کرد زیرا تحمل اقدام های ضد انسانی داعش را نداشت.
وی خاطرنشان کرد: فرد مسلحی که قرعه من به نام او افتاده بود، به پول نیاز داشت و به همین دلیل مرا در بازار موصل در ازای دریافت هزار دلار به مرد دیگری فروخت. مردی که مرا خرید به من اطمینان خاطر داد که مرا به خانواده ام بازخواهد گرداند به شرط آنکه مسلمان شوم و من نیز به ناچار پذیرفتم و حفظ قرآن و نماز اسلامی بر من تحمیل شد. پس از حفظ قرآن آن مرد مرا به خانواده ام در تلعفر بازگرداند.
وی با بیان اینکه به سختی می توان مصیبت ها و جنایت های داعش را فراموش کنم ، تاکید کرد: داعش تمام افراد خانواده ام را وادار کرد تا به زور مسلمان شده و ازآنها به عنوان برده در کارهای کشاورزی و چوپانی استفاده کرد. خانواده ام چند ماه پیش از چنگ داعش گریختند.
به گزارش سومریه نیوز، از افزون بر سه هزار مرد و زن ایزدی ربوده شده توسط داعش در سال گذشته، با کمک دولت خودگردان منطقه کردستان 2 هزار و 331 تن از آنان نجات یافتند که در میان آنها 316 مرد و 867 زن و هزار و 148 کودک یافت می شود.
شایان ذکر است داعش در اوایل ماه اوت گذشته بر منطقه سنجار تسلط یافت که در نتیجه آن تقریبا 400 هزار نفر به دهوک کوچ کردند، دهها هزار ایزدی در کوهستان سنجار به محاصره داعش درآمدند و توسط عناصر داعش قتل عام و یا ربوده شدند.

پربیننده ترین خبرها