صحنه های کشتار و ویرانی بر یمن سایه افکنده

چهارشنبه 23 دی 1394 - 22:52

العالم - پس از گذشت ده ماه از تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن، صحنه های کشتار و ویرانی حاصل از بی اعتنایی تجاوزکاران به سرنوشت مردم یمن ، همچنان به چشم می خورد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم،  در تازه ترین حملات گسترده هوایی جنگنده های سعودی به استان های صعده، ذمار و البیضاء دهها تن از مردم بی دفاع شهرها به خاک و خون کشیده شدند.

جنگنده های سعودی همچنین شبکه مخابرات منطقه مجزر استان مأرب را هدف قرار دادند و بیمارستان السوادیه در استان البیضاء را بمباران کرده و آن را به طور کامل ویران کردند.

جنگنده های سعودی در چند نوبت به منطقه قمعه در انس و ذمار حمله کردند که در نتیجه آن تعدادی از افراد غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

سه زن یمنی هم در حملات هوایی علیه دو منطقه الشوارق و بنی القم منطقه رازح استان صعده زخمی شدند. این حملات هوایی همچنین باعث ویران شدن یکی از مساجد منطقه شد.

از سوی دیگر دهها تن از عناصر القاعده و مزدوران سعودی در حمله ارتش و کمیته های مردمی به مراکز تجمع آنان و شماری از سربازان سعودی توسط ارتش و نیروهای مردمی در منطقه الرمضه استان جیزان واقع در جنوب عربستان کشته شدند.

همچنین ارتش و کمیته های مردمی یورش عناصر گروهک تروریستی القاعده به منطقه العلقه و جبل الشبکه در استان البیضاء را خنثی کردند که در نتیجه آن 25 تن از عناصر یاد شده کشته شدندن. در میان کشته ها جنازه برخی از فرماندهان القاعده مستقر در عربستان به چشم می خورد. ارتش و نیروهای مردمی مراکز تجمع مزدوران سعودی در منطقه القصر الجمهوری را هم هدف قرار دادند که در آن دهها تن از عناصر یاد شده کشته و زخمی شدند.

منابع نظامی یمنی امروز همچنین اعلام کردند که کوهستان راهبردی هیلان در منطقه صرواح همچنان در اختیار ارتش و نیروهای مردمی قرار دارد.

یاسر الیمانی یکی از فرماندهان حزب کنگره مردمی گفت: برادر عبدربه منصور هادی در حمله هوایی جنگنده های سعودی به محل استقرار ارتش و کمیته های مردمی کشته شد.

پربیننده ترین خبرها