مسکو: احرار الشام و جیش الاسلام تروریست هستند

مسکو: احرار الشام و جیش الاسلام تروریست هستند
پنج‌شنبه 24 دی 1394 - 10:22

معاون وزیر امورخارجه روسیه تأکید کرد که گروه های تروریستی موسوم به "احرار الشام" و "جیش الاسلام" جایی در فهرست مخالفان سوریه ندارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "گنادی گاتیلوف" گفت: در جریان گفتگو با آمریکا تأکید کردیم که جایی برای احرار الشام یا جبهه النصره در هیئت مخالفان وجود ندارد، زیرا این دو گروه تروریستی هستند.
وی افزود: معتقدیم که نمایندگان مخالفان نباید از تروریستها باشند، بلکه باید گروه هایی باشند که خواستار راه حل سیاسی هستند؛ درحالیکه این دو گروه به دنبال راه حل نظامی می‌باشند.
گاتیلوف اظهار داشت: وزیر امور خارجه روسیه هفته آینده با همتای آمریکایی خود برای گفتگو درخصوص مسائلی که فقط مربوط به سوریه نیست، دیدار می کند.

گروه تروریستی "احرار الشام" از متحدان گروه "جبهه النصره" (شاخه القاعده در سوریه) است. اعضای ارشد این گروه تروریستی از اعضای القاعده هستند.
گروه موسوم به "جیش الاسلام" هم از گروه های سلفی تروریستی وابسته به عربستان سعودی است که با گروه‌های دیگر در سوریه مانند "جبهه النصره" همکاری می کند. گزارشهای بسیاری در خصوص حمایت مستقیم عربستان سعودی از این گروه تروریستی منتشر شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها