بازداشت 4 داعشی هندی در سوریه

بازداشت 4 داعشی هندی در سوریه
پنج‌شنبه 24 دی 1394 - 16:51

وزیر امور خارجه سوریه گفت، 4 تبعه هند که برای پیوستن به گروه تروریستی "داعش" به سوریه آمده بودند، توسط نیروهای امنیتی سوریه بازداشت شدند.

پایگاه اینترنتی "روسیا الیوم" گزارش داد، "ولید المعلم" این سخن را در جریان سفر سه به روزه به هند در جمع خبرنگاران بیان کرد و بدون اشاره به جزییات افزود: بازداشت شدگان مزبور از طریق اردن راهی سوریه شده بودند.  
از سوی دیگر "سوشما سوراج" وزیر امور خارجه هند در اولین سخنان تلویزیونی خود درباره نتایج سفر المعلم به دهلی نو گفت که کشورش در آینده نزدیک قصد دارد کمک های پزشکی به سوریه به ارزش یک میلیون دلار ارسال کند.
وی افزود، هند همچنین در کنفرانس لندن درباره سوریه که قرار است 4 فوریه 2016 برگزار شود، خبر اعطای کمک های اضافی به سوریه که با بحران انسانی مواجه است را اعلام خواهد کرد.    
"یکاس شواروپ" سخنگوی وزارت امور خارجه هند نیز درباره همکاری امنیتی میان دهلی نو و دمشق گفت، هند از مقامات سوریه برای ردیابی 39 شهروند هندی ربوده شده توسط داعش در موصل در تابستان 2014 کمک خواسته است.
وی افزود؛ سوریه به ما تاکید کرده که تمام تدابیر لازم را در این زمینه اتخاذ خواهد نمود.  
هندوستان که دو طرح سرمایه ‌گذاری مهم در بخش نفت سوریه دارد، در سال 2013 میلادی، دو بار هم میزبان «بثینه شعبان» مشاور رئیس جمهوری سوریه بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها