شیعیان کویت، جلسۀ همراهی با عربستان را تحریم کردند

شیعیان کویت، جلسۀ همراهی با عربستان را تحریم کردند
پنج‌شنبه 24 دی 1394 - 19:51

مجلس امتِ کویت در جلسۀ تحریم‌شده از سوی نمایندگان شیعه، بدون ذکر نام ایران، با عربستان اعلام همبستگی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جلسۀ روز چهارشنبۀ مجلس امتِ کویت، پشت درهای بسته برگزار شد تا شیخ صباح الخالد وزیر خارجۀ این کشور از تحولات منطقه گزارش دهد. در پایان این جلسه، بیانیه ای صادر شد که در آن، با هرگونه اقدامی که امنیت کشورهای حاشیه خلیج فارس را به خطر بیندازد، مخالفت شده است.

در این بیانیۀ پایانی که بدون امضای نمایندگانِ شیعۀ کویت صادر شد، بر اصول سیاسی دولت کویت مبنی بر محترم شمردنِ حاکمیتِ کشورهای عرب حاشیۀ خلیج فارس و دخالت نکردن در امور داخلیِ آنان و ضرورت برقراری فضای آرامش در منطقه مورد تاکید قرار گرفت و با هرگونه اقدامات یا سیاست هایی که به برهم زدن این موارد منجر می شود، مخالفت شد.

به نوشتۀ روزنامۀ سعودی الحیات، نمایندگانِ امضا کنندۀ این بیانیه، با هرگونه اقدامی که عربستان در جهت برقراری ثبات و امنیت خود به کار می گیرد، به صورت کامل و نامحدود، اعلام همبستگی کردند.

در این میان خبرگزاری فرانسه فاش کرد که نمایندگانِ شیعۀ مجلسِ امتِ کویت در اعتراض به متهم کردنِ شیعیانِ این کشور به وفاداری و وابستگی به ایران، جلسۀ روزِ چهارشنبۀ مجلس امت را تحریم کردند.

این اتهام، زمانی خشم شیعیان کویت را بیش از پیش برانگیخت که دادگاه کیفری این کشور، 22 تن از شیعیان را به اتهام ارتباط و وابستگی با ایران و حزب الله لبنان، به اعدام و زندان محکوم کرد.

26

 

پربیننده ترین خبرها