انتقاد شدید از توهین شارلی ابدو به کودک غرق‌شده سوری

انتقاد شدید از توهین شارلی ابدو به کودک غرق‌شده سوری
پنج‌شنبه 24 دی 1394 - 21:05

مجله فرانسوی "شارلی ابدو" به خاطر انتشار کاریکاتوری توهین آمیز درباره "ایلان کردی" کودک غرق شده سوری با واکنش‌های تندی مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در کاریکاتور جدید شارلی ابدو، شخصی بالغ به نمایش در آمده که برای زنان مزاحمت ایجاد می کند و در شرح کاریکاتور، وقیحانه ادعا شده است که اگر ایلان نمی مرد، چندی بعد در آلمان بود مزاحم زنان می شد(!)
 کاریکاتور توهین آمیز شارلی ابدو پس از آن منتشر گردید که ادعا شد شماری از مهاجرین و پناهجویان خارجی، هنگام مراسم جشن سال نوی میلادی در شهر "کلن" آلمان برای زنان مزاحمت ایجاد کرده اند. 
به نوشته پایگاه اینترنتی "بی بی سی"، کاربران شبکه های ارتباط اجتماعی از مجله شارلی ابدو به شدت انتقاد و آن را به نژادپرستی متهم کردند. کاربران تویتر این کاریکاتور را مشمئز کننده و فاقد ذوق هنری دانستند و نوشتند: شارلی مجله ای نژادپرست است که از اسلام می ترسد.
شماری از کاربران هم این کاریکاتور را تمسخری از سوی اشخاصی توصیف کردند که تمام مهاجرین را به خاطر رفتار عده ای اندک از آنان،  سرزنش می کنند.
حادثه کلن باعث افزایش تنش علیه مهاجرین به خاطر سیاست دربهای باز در برابر مهاجرین شد، اما کاریکاتورهای مزبور به کاهش همبستگی با مجله انجامید که در ژانویه 2015 مورد حمله مسلحانه قرار گرفته بود.
همچنین این کاریکاتور به اختلافات داخلی در مجله شارلی ابدو انجامید و یکی از کاریکاتوریست های مجله استعفا داد.

ایلان کردی پسر بچه سوری است که در سال ۲۰۱۵ در دریای مدیترانه غرق شد و تصویر جنازه او در سواحل ترکیه، جهان را متأثر کرد.
وی یکی از آواره‌های جنگ داخلی سوریه بود که امواج دریا جسدش را به ساحل آوردند و عکس گرفته شده از جسد وی موجی از واکنش‌ها را در دنیا برانگیخت.

چهار ماه پیش در شهریور 94 هم شارلی ابدو در کاریکاتور دیگری، تصویر کودک غرق شده سوری را دستمایه تمسخر و توهین به مهاجران و مسلمانان قرار داده بود.

انتقاد کاربران تویتر از توهین مجدد شارلی ابدو

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها