درگیری نیروهای امنیتی با معترضان لبنانی

درگیری نیروهای امنیتی با معترضان لبنانی
پنج‌شنبه 24 دی 1394 - 22:49

نیروهای امنیتی لبنان در برابر وزارت محیط زیست این کشور در بیروت، با تظاهرکنندگان "خیزش مدنی" درگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نعمت بدرالدین" یک فعال جامعه مدنی لبنان گفت، نیروهای امنیتی شماری از جوانان حرکت را در اطراف ساختمان وزارت بازداشت کردند.
 نیروهای امنیتی کوشیدند فعالان را با زور از داخل وزارت بیرون برانند و شماری از وکلای جنبش مدنی در وزارت نیز بازداشت شدند.
قبل از آن فعالان تشکل موسوم به "می خواهیم بازخواست کنیم" در بیروت تحصن کرده و کوشیدند موانع فلزی را برچینند و به طرف مقامات دولتی تخم مرغ پرتاب کردند.
آنان از نیروهای امنیتی خواستند که کنار بایستند تا به طرف آنان تخم مرغ پرتاب نشود.    
فعالان عضو تشکل "می خواهیم بازخواست کنیم" و اعضای گروه موسوم به "بویشان در آمد" که از معترضان و مخالفان مهم اقدامات دولت لبنان هستند، با تحصن در میدان "ریاض الصلح" بیروت همزمان با آغاز جلسه هیات وزیران از مردم خواستار آمدن به خیابان و اعلام انقلاب علیه فساد شدند. 
آنان در شعارهایشان برچیدن زباله از خیابان ها و جمع آوری آن در برابر وزارت های دولتی را خواستند.
پس از تعطیلی سایت انباشت زباله بیروت، پایتخت لبنان، این شهر و مناطق اطراف آن با مشکلات زیادی روبه‌رو شدند. پیش از آن زباله‌های بیروت در سایت دفن زباله «نامه» که در منطقه کوهستانی جنوب شرق بیروت قرار دارد، انباشت می‌شد.
وزارت بهداشت لبنان پیش از این هشدار داده بود که چنانچه بحران زباله حل نشود، این کشور با «بحران عمومی سلامت» مواجه خواهد شد.
مردم لبنان بارها در اعتراض به مشکلات پیش آمده تظاهرات کرده و استعفای دولت را خواستار شده بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها