آخرین آمار شهدا و زخمیهای انتفاضه فلسطین

آخرین آمار شهدا و زخمیهای انتفاضه فلسطین
جمعه 25 دی 1394 - 12:26

مرکز پژوهش های قدس اعلام کرد که براساس آخرین آمار، 158 شهروند فلسطینی از آغاز انتفاضه قدس تاکنون شهید و بیش از 16 هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مرکز پژوهش های قدس اعلام کرد که 158 فلسطینی در 3221 مورد درگیری درچارچوب انتفاضه قدس در کرانه باختری، قدس و نوار غزه به شهادت رسیده و بیش از 16 هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

مرکز پژوهش های قدس با اشاره به افزایش بی سابقه عملیات فلسطینیها علیه صهیونیست ها تاکید کرد که مقابله شهروندان فلسطینی با نیروهای امنیتی و صهیونیستها در اراضی اشغالی 1948، قدس، کرانه باختری و غزه ادامه دارد.

آمار این مرکز پژوهشی نشان می دهد که بیشترین تعداد شهدای فلسطینی متعلق به استان الخلیل است و این استان در صدر فهرست استانهایی قرار دارد که در جریان انتفاضه فلسطین بیشترین شهید را نثار کرده اند. آخرین شهید فلسطینی صبح پنجشنبه نزدیک چهار راه بیت عانون به شهادت رسید.

مرکز پژوهش های قدس خاطرنشان کرد: شمار شهروندان فلسطینی زخمی شده از آغاز انتفاضه قدس حدود 16 هزار و 342 نفر بوده است که 27 درصد از آنها بر اثر اصابت گلوله زخمی شده اند. بیشتر افراد زخمی نیز به ترتیب اهل  شهرهای الخلیل، رام الله و طولکرم و منطقه مرزی نوار غزه هستند.

آمار مرکز پژوهش های قدس همچنین از بازداشت 3622 شهروند فلسطینی در قدس و کرانه باختری همراه با بازداشت 900 کارگر فلسطینی در داخل اراضی اشغالی سال 1948 میلادی خبر داده است.

پربیننده ترین خبرها