روسیه: جنایات سعودی‌ها در یمن، هولناک است

روسیه: جنایات سعودی‌ها در یمن، هولناک است
جمعه 25 دی 1394 - 17:37

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از جنایات فجیع متجاوزان به یمن، خصوصاً کشتار زنان و کودکان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد؛ عربستان و متحدانش با بمباران یمن مرتکب جنایات هولناک می شوند.
المیادین امروز جمعه به نقل از سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت: با وجود پیشرفت خوب مذاکرات طرف های یمنی در ژنو در دسامبر 2015، درگیری های مسلحانه همچنان در یمن ادامه دارد و این درگیری ها پس از اینکه عربستان پایان آتش بس را اعلام کرد، شدیدتر شده است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: طی روزهای گذشته رسانه ها خبری هولناک منتشر کردند و آن خبر حمله ائتلاف متجاوز سعودی به بیمارستان وابسته به سازمان پزشکان بدون مرز در صعده است که در پی آن شمار زیادی کشته و زخمی شدند.
وی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات به دست آمده تاکنون هزاران غیر نظامی از جمله کودکان و زنان در حملات ائتلاف متجاوز سعودی به یمن کشته شده اند خواستار جلوگیری از اقدامات وحشتناک این ائتلاف و از سرگیری مذاکرات گروههای یمنی زیر نظر سازمان ملل متحد شد.
عربستان سعودی از ششم فروردین ماه گذشته به بهانه بازگرداندن مشروعیت به نمایندگی عبدربه منصورهادی رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن تجاوز هوایی، زمینی و دریایی خود به این کشور را آغاز کرده است که در این مدت هزاران شهروند یمنی به شهادت رسیده یا زخمی شده اند و این حملات سبب تخریب زیرساختهای حیاتی این کشور شده است.
زاخارووا افزود: اخبار رسیده از یمن نشان می دهد که هزاران شهروند خصوصاً زنان و کودکان در حملات نیروهای ائتلاف کشته شده اند که این کشتارها باید هر چه زودتر پایان یابد و مذاکرات تحت نظر سازمان ملل متحد از سرگرفته شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها