عذرخواهی بی سابقه از رهبر اخوان در مصر

عذرخواهی بی سابقه از رهبر اخوان در مصر
شنبه 26 دی 1394 - 08:32

سردبیر روزنامه دولتی الاخبار مصر در اقدامی بی سابقه از محمد بدیع رهبر گروه اخوان المسلمین این کشور و خانواده اش عذرخواهی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یاسر رزق سردبیر روزنامه الاخبار در اشاره به عمل جراحی فتق محمد بدیع رهبر گروه اخوان المسلمین مصر در بیمارستان القصر العینی، مطلبی را با عنوانی توهین آمیز در خصوص بیماری فتق رهبر اخوان منتشر کرد و نوشت "مرشد دچار فتق شد".

انتشار این تیتر توهین آمیز  با واکنش های شدیدی روبرو شد ،از این رو رزق در مقاله روز جمعه خود در روزنامه الاخبار از بدیع و خانواده اش عذرخواهی کرد و گفت که قصد او از انتخاب چنین تیتری "ابراز شادی از غم و رنج" وی نبوده است.

رزق در این مقاله هدف از انتخاب چنین تیتری را اشاره به نوع عمل جراحی و تا حدی جذاب کردن تیتر دانست و نوشت: اما بعد از انتشار مطلب در روزنامه با این تیتر، برخی این تیتر را "شاد شدن" از بیماری رهبر اخوان المسلمین دانستند؛ اما به هیچ وجه قصد من این نبوده است زیرا اصلا چنین شخصیتی ندارم. برخی دیگر نیز از این تیتر تعرض شخصی به محمد بدیع را برداشت کردند؛ درحالی که در طول زندگی کاری خودم تلاش فراوانی کرده ام تا از تعرض به دیگران پرهیز کنم. "شاد شدن از غم و رنج" دیگران و "تعرض" به شخصیت آنها در قاموس روزنامه الاخبار نیست که همواره از محترم ترین و معتبر ترین روزنامه ها بوده و خواهد بود.

وی افزود: من منظوری از این تیتر نداشته ام و اگر بدیع و خانواده اش از تیتر من احساس اهانت کردند، از جنبه شخصی و کاری جا دارد که از بدیع عذرخواهی کنم و آرزوی شفای وی را دارم و از کسی که برداشتی برخلاف برداشت خودم را داشت، عذرمی خواهم.

رزق در عین حال به موضع خود درقبال گروه اخوان اشاره کرد و گفت: به گروه اخوان المسلمین در زمان حکومتداری حمله کردم و از اعضای دفتر ارشاد را با ذکر نام مورد انتقاد قرار دادم و در شایستگی محمد مرسی رئیس جمهور سابق به دیده تردید نگریستیم.

وی در پایان مقاله خود بار دیگر اشاره کرد: من مجددا از محمد بدیع عذرخواهی می کنم؛ بویژه که وی پشت میله های زندان است و اختیاری از خود ندارد و از صمیم قبلم از خدا می خواهم که وی را و همه مریض ها را شفا دهد.

در همین حال، محمد منیر نویسنده روزنامه الیوم السابع نیز علیه روزنامه الاخبار به اتحادیه صنفی روزنامه نگاران رسما شکایت کرد و گفت که این روزنامه با تیتر صفحه اول خود درخصوص عمل جراحی بدیع حد و مرز کار حرفه ای روزنامه نگاری را زیر پا گذاشته است و این خبر نشان از وضعیت نابسامان بی سابقه شغلی دارد.

 

پربیننده ترین خبرها