بان کی مون:

بیشترین قربانیان افراط گرایی مسلمانان هستند

بیشترین قربانیان افراط گرایی مسلمانان هستند
شنبه 26 دی 1394 - 11:06

دبیرکل سازمان ملل گفت مسلمانان بیشترین قربانیان افراط گرایی را تشکیل می دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بان کی مون در مجمع عمومی سازمان ملل تأکید کرد: سالها تجربه ثابت کرده است که سیاست های کوته بینانه و تمرکز یکجانبه بر تدابیر امنیتی و نادیده گرفتن کامل حقوق بشر، اوضاع را دشوارتر می کند.
به گفته بان کی مون، اگر به تروریسم وحشی با سیاست هایی پاسخ دهیم که مردم را علیه یکدیگر تحریک کند و عملا گروههای به حاشیه رفته را از بین ببرد و در راستای منافع دشمن باشد، همگی زیان خواهیم دید.
وی به نمایندگان کشورها در مجمع عمومی سازمان ملل شاخصه های یک طرح کاری فراگیر را برای جلوگیری از افراط گرایی خشن ارایه کرد که حاوی بیش از 70 توصیه برای افزایش تلاش ها در سطوح ملی و منطقه ای و بین المللی است.
دبیرکل سازمان ملل گفت که مقابله با افراط گرایی خشن نیازمند پاسخ مثبت واحد جامعه بین المللی و وجود یک شیوه عملی و فراگیر برای رسیدگی و درمان علل تندروی است. اگر می خواهیم مشکل در دراز مدت حل شود، باید به طور خاص به علل و ریشه ها پبردازیم و درصدد اصلاح آن براییم.
وی تصریح کرد: می دانیم وقتی حقوق بشر نقض می شود و انتظارات جامعه نادیده گرفته می شود و بسیاری بویژه جوانان فقیر می شوند، افراط گرایی تقویت می شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها