امیر کویت بودجۀ خودش را کاهش داد

امیر کویت بودجۀ خودش را کاهش داد
يکشنبه 27 دی 1394 - 17:42

امیر کویت امروز یکشنبه از دولت این کشور خواست تا بودجه دیوان امیر و نهادهای وابسته به آن را بار دیگر کاهش داده و آن را هدفمند سازی کنند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، این اقدام شیخ "صباح الاحمد الجابر الصباح" همزمان با کاهش قیمت نفت کویت از تقریبا 100 دلار در ژوئن 2014 به 21.6 دلار انجام می گیرد.
تا کنون بسیاری از کشورهای تولیدکننده نفت مانند عربستان، قطر، بحرین و روسیه برای رویارویی با کاهش شدید قیمت نفت خام، اصلاحات اقتصادی انجام داده اند. یکی از این اصلاحات کاهش هزینه های جاری و حذف بخشی از سوبسید پرداختی برای فراورده های سوختی و انرژی است.
کویت در اوایل سال گذشته میلادی پرداخت سوبسید برای گازوئیل و سوخت هواپیما را حذف کرد و اکنون در صدد کاهش حمایت مالی گسترده ای است که برای برق و بنزین اختصاص داده است.
به گفته وزارت دارایی کویت در سپتامبر گذشته رکود مالی اولیه در بودجه این کشور از اول آوریل گذشته تا 31 سپتامبر گذشته به تقریبا 361.38 میلیون دینار ( 1.12 میلیارد دلار ) بالغ گردید.
آمار رسمی وزارت دارایی کویت در همان ماه نشان داد که درآمد نفتی این کشور از اوایل آوریل تا پایان اوت به میزان 42.5 درصد کاهش یافته و به 7.3 میلیارد دینار ( 24.2 میلیارد دلار) بالغ گردید.
کویت روزانه 3 میلیون بشکه نفت خام تولید می کند و 1.3 میلیون نفر جمعیت دارد. ذخایر مالی کویت در حدود 592 میلیارد دلار تخمین زده می شود و در خارج به ویژه در آمریکا یک کشور سرمایه گذار به شمار می رود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها