جنایت جدید داعش در دیر الزور سوریه

دوشنبه 28 دی 1394 - 10:22

عناصر گروه تروریستی داعش صدها تن از اهالی روستای "بغلیه" نزدیک شهر دیرالزور سوریه را به قتل رساندند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در این روستای کوچک که مردم دلیرانه در مقابل تروریستهای داعش مقاومت کردند، تعدادی از این تروریستها در تاریکی شب به داخل روستا نفوذ کردند و بیش از چهارصد غیر نظامی از جمله تعدادی زن و کودک را ربودند در این بین، دیگر تروریستهای انتحاری راه نفوذ به داخل روستا را باز کردند و در یک جنایت هولناک بیش از سیصد نفر از اهالی این روستا را قتل عام کردند.
طبق اندک اطلاعاتی که از این روستا به بیرون درز کرده است برخی خانواده ها به طور کامل قتل عام شده و پیکر آنها در نزدیکی رودخانه فرات رها شده است و بقیه اسرا نیز به خارج از منطقه منتقل شده اند.
پس از این حمله خونین، ارتش تجهیزات و نیروهای پشتیبانی خود را وارد منطقه کرده و در نتیجه برخی محورهای منطقه در شمال غرب دیر الزور عرصه درگیری بین ارتش و تروریستهای داعش شد.
این جنایت فجیع داعش در حق اهالی سنی مذهب بغلیه فقط یک چیز را نشان می دهد و آن، تلاش این گروه تروریستی برای ارعاب کسانی است که در برابر آنها مقاومت می کنند. همچنان که پیش از این در تابستان 2014 صدها نفر از عشیره شعیطات را در دیر الزور و دویست و بیست نفر از عشیره بونمر را در عراق قتل عام کرد. داعش با این جنایات فقط یک چیز را به مردم می خواهد بگوید: دو انتخاب بیشتر ندارید؛ یا سلطه ما را بپذیرید یا بمیرید.
نکته مهم دیگر این است که این کشتارها بیانگر شدت آشفتگی و وحشتی است که در میدان نبرد گریبانگیر داعش شده است. منابع آگاه می گویند داعش پس از شکستهای سنگینی که در حومه حلب از ارتش سوریه و متحدانش خورده است فقط به دنبال بالا بردن روحیه عناصر خود است و این گواه دیگری است بر این حقیقت که شمارش معکوس برای نابودی داعش پس از ضربه های و شکستهای مرگباری که طی ماههای اخیر دریافت کرده، شروع شده است.

پربیننده ترین خبرها