وزیر دفاع آلمان:

داعش در شروع جنگ جهانی جدید ناتوان است

داعش در شروع جنگ جهانی جدید ناتوان است
دوشنبه 28 دی 1394 - 19:31

العالم - وزیر دفاع آلمان بر ناتوانی گروه تروریستی داعش در شروع جنگ جهانی جدید یا پیروزی در مقابله فرهنگی با اروپا تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "اورزولا وان دیر لاین" وزیردفاع آلمان در گفت وگو با روزنامه آلمانی "بیلد" گفت: داعش فرهنگ نیست، بلکه ضد فرهنگ است و عبارت از تروریسمی است که از قرون وسطی آمده تا ضد شیوه روش جدید و ضد تفکر امروز و آزادی و تمدن ما عمل کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه "آیا داعش می تواند جنگ جهانی جدیدی را در اروپا تحمیل کند"، این مساله را بعید دانست و گفت: داعش دولت نیست، بلکه گروهی تروریستی است که تروریسم را به اروپا آورده و باید از جهان در برابر حملات این گروه حمایت کرد.

وزیر دفاع آلمان در بخش دیگری از اظهارات خوداعلام کرد که برلین تصمیم به اعزام نیروی زمینی به سوریه ندارد، ولی بر لزوم مشارکت در آموزش نیروهای سوری در همان سوریه تاکید دارد.

اورزولا ادامه داد: اعزام نیروی زمینی از غرب (به سوریه) اقدامی اشتباه است، بلکه ما باید تجربه موفق عراق را تکرار کنیم و بر آموزش نیروهای داخلی تلاش کنیم تا این نیروها بتوانند پس از پیروزی بر داعش به مسئولیت خود عمل نموده و امنیت کشورشان را حفظ کنند.

آلمان روز پانزدهم دسامبر گذشته به جمع شرکت کنندگان در روند مبارزه با تروریسم در سوریه پیوست و در چهارم همان ماه، پارلمان آلمان (بوندستاگ) تصمیم برلین برای حمایت از پاریس در مبارزه با تروریسم را تایید کرد.

** برلین در مبارزه با داعش از لیبی حمایت می کند

وان درلاین همچنین درخصوص حمایت برلین از طرابلس نیز گفت: آلمان از مسئولان لیبی در نبرد با داعش حمایت می کند.

این وزیر آلمانی افزود: ماموریت اصلی در شرایط فعلی، بازگرداندن ثبات به لیبی و تشکیل دولت کارآمد در این کشور است و چنین دولتی نیازمند کمک های خارجی برای بازگرداندن حاکمیت قانون و نظم در کشور و خسارت زدن به داعش است.

وزیردفاع آلمان اظهار داشت: آلمان فدرال نه تنها از مسئولیت خود درخصوص مبارزه با تروریسم شانه خالی نمی کند، بلکه به میزان سهم خود در این ماموریت مشارکت می کند.

وی همچنین بر لزوم تلاش فوری برای مانع شدن از پیشرفت امور براساس یک سناریوی بسیار خطرناک تاکید کرد و گفت داعش برای تقویت صفوف خود در آفریقا با عناصر مسلح بوکوحرام تلاش می کند.

وزیر آلمانی درباره این وضعیت هشدار داد و گفت: چنین وضعیتی به پیروزی تروریسم در مناطق گسترده در آفریقا و افزایش روند مهاجرت آوارگان منجر خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها