تایمز: عربستان و اسرائیل هم‌صدا شدند

تایمز: عربستان و اسرائیل هم‌صدا شدند
دوشنبه 28 دی 1394 - 20:36

یک روزنامه انگلیسی تاکید کرد که عربستان و رژیم صهیونیستی در محکوم کردن توافق هسته‌ای ایران موضعی واحد اتخاذ کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه تایمز چاپ لندن دوشنبه در یادداشتی، به هماهنگی مواضع رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در محکومیت توافق هسته ای ایران پرداخت.
این روزنامه در مطلبی با عنوان "موضع واحد عربستان و اسرائیل موضعی واحد در محکومیت توافق هسته ای" نوشت: عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس توافق در خصوص برنامه هسته ای ایران را فاجعه ای سیاسی قلمداد می کنند.
این روزنامه در ادامه مدعی شد: این توافق آشکار کرد که آمریکا از هم پیمانان منطقه ای خود دور شده و به ایران برای گسترش نفوذ خود در منطقه و کشورهای همسایه چراغ سبز نشان داده است.
نویسنده تایمز در ادامه می افزاید: "اسرائیل نیز از امضای این توافق دچار ترس و وحشت شده است؛ به طوری که بنیامین نتانیاهو، تصریح کرده که تصمیم یک جانبه ای برای دفاع از امنیت اسرائیل اتخاذ می کند و هم پیمانان منطقه ای ایران مانند حماس و حزب الله را هدف قرار خواهد داد."
در ادامه این مقاله آمده است: "اسرائیل امضای توافق هسته ای ایران را گامی غیردوستانه از سوی واشنگتن قلمداد می کند."
نگارنده این مقاله در پایان می نویسد: با وجود اظهارات مقامات تهران و ریاض مبنی بر حمایت از تلاش های بین المللی در وین برای ایجاد ثبات سیاسی در سوریه، رفع تحریم های اقتصادی ایران سبب خواهد شد کشورهای عربی به این مسأله به عنوان شکافی در روابط با غرب بنگرند.

پربیننده ترین خبرها