آزار زنان آواره و پناهجو در اروپا

آزار زنان آواره و پناهجو در اروپا
سه شنبه 29 دی 1394 - 14:17

سازمان عفو بین الملل، دربارۀ آزار زنان پناهجو در اروپا هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان عفو بین الملل روز دوشنبه با صدور بیانیه ای تاکید کرد که زنان پناه جو، در مسیرِ حرکت به سوی کشورهای اروپایی و در کشورهای اروپایی، در معرض مشکلات متعددی از جمله تجاوز و آزارجنسی قرار می گیرند.
عفو بین الملل با استناد به پژوهشی که از 40 زن انجام داد بود، خاطر نشان کرد که این زن ها، از طریق ترکیه به آلمان و سپس به یونان رفته بودند. آن ها تاکید کردند که در این مسیر، در معرض خشونت و باج گیری قرار گرفتند و آن ها را به زور مجبور کردند به خواسته های قاچاقچیان، مسئولان امنیتی و حتی دیگر پناه جویان تن دهند.
سازمان امنستی تاکید کرد همه این زنان، هنگام انتقال به اروپا احساس کردند که تحت تهدید قرار دارند و امنیت ندارد.
"تیرانا حسن" رئیس رسیدگی به بحران های درون سازمان های غیردولتی در این خصوص تصریح کرد: زنان پناه جو که از مصایب جنگ در عراق و سوریه گریخته بودند، برای رساندن خود و کودکانشان به ساحل امن، از هر چه که داشتند، گذشتند.
وی افزود: با توجه به این که هیچ کس از این افراد حمایت نمی کند، این افراد از همان ابتدا در معرض خشونت و سوء استفاده قرار می گیرند.
برخی از زنان پناه جو تاکید کردند که به ویژه در مناطق عبور و اردوگاه ها در مجارستان، کرواسی و یونان، تحت تهدید قرار داشتند و برخی از زنان در این اماکن ناچار شدند به صورت مختلط با مردان، از حمام و سرویس بهداشتی استفاده کنند.
تیرانا حسن سپس تصریح کرد: با تمام این مشقت هایی که این زنان تحمل کرده اند، مایه ننگ است که زندگی این زن ها در اراضی اروپا نیز همچنان در معرض خطر است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها