معارض سوری: اجلاس ریاض را به رسمیت نمی شناسیم

معارض سوری: اجلاس ریاض را به رسمیت نمی شناسیم
سه شنبه 29 دی 1394 - 14:55

رسانه های وابسته به آل سعود و سفارت عربستان در بیروت، کنفرانس خبری "محمد رحال" از معارضان سوری را بایکوت خبری کردند تا صدای او که اعلام کرد "اجلاس مخالفان سوری در ریاض را به رسمیت نمی شناسیم" به گوش کسی نرسد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد رحال از معارضان سوری در حمله ای بی سابقه ضد آل سعود، از عربستان خواست، از دخالت در امور سوریه و مخالفان سوری دست بردارد.

رحال در نخستین کنفرانس تاسیسیِ سوریه که در بیروت برگزار شد، اعلام کرد: اجلاس ریاض که به دعوت عربستان سعودی برای مخالفان سوری برگزار شد، گزینشی و مشکوک بود و عربستان در آن نظر خود را بر ملت سوریه تحمیل کرد.

وی افزود: ملت سوریه، ناگهان خود را در محاصرۀ کشورهایی یافت که به این ملت ظلم کردند و سعی کردند از آن برای اهداف خود سوء استفاده کنند، بی آن که توجهی به درد و رنج ملت سوریه داشته باشند.

رحال خاطر نشان کرد: کنفرانس سوری، مخالفت کامل خود را با اجلاس ریاض و نتایج آن اعلام و تاکید می کند که تصمیمات اتخاذ شده، به نمایندگی از ما نیست و فقط کسانی را شامل می شود که در آن شرکت کرده و به ان رای داده اند و کشورهایی که از برگزاری آن اجلاس حمایت کرده و هیچ توجهی به منافع ملت سوریه ندارند و به تنها چیزی که می اندیشند، نابود کردن کشور، ملت و تمدن سوریه است.

وی در ادامه گفت: از عربستان می خواهیم در رفتار و سیاست خود بازنگری کند و ارزش ها و اصول ملت های سوریه را محترم بشمارد، زیرا ما نمی پذیریم که ملت سوریه، تحت سرپرستی کشوری دیگر باشد.

محمد رحال تاکید کرد: فضای مثبتی که در حال حاضر شکل گرفته و اجماع قدرت های بزرگ و دعوت به گفت وگو، گامی بزرگ برای پایان یافتنِ جنگ داخلی و کشتار بیهودۀ یکدیگر است، بنابراین ما از همگان می خواهیم از این فضای مثبت بهره گیرند. ما از هر کسی که برای پایان دادن به خونریزی در سوریه تلاش می کند، حمایت می کنیم و دست او را می فشاریم.

26

پربیننده ترین خبرها