اولاند برای کاهش بیکاری شرط بست

اولاند برای کاهش بیکاری شرط بست
سه شنبه 29 دی 1394 - 18:50

رئیس جمهور فرانسه که به منظور تضمین پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری آتی، برای کاهش میانگین بیکاری تلاش می‌کند، تأکید کرد که اگر در این کار موفق نشود، در انتخابات نامزد نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه از طرح کاهش بیکاری خبر داد و اعلام کرد که اگر میانگین بیکاری کاهش نیابد، سال 2017 برای دومین بار خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری نخواهد کرد.
اولاند در شورای اقتصادی، اجتماعی و زیستگاهی فرانسه گفت: دولت پاریس بودجه ای به ارزش 2 میلیارد یورو به حل معضل بیکاری اختصاص داده است که بخش زیادی از این بودجه با کاهش هزینه ها تأمین می شود.
دولت فرانسه طبق طرح جدید خود به آموزش فنی و حرفه ای 500 هزار نفر و حمایت مالی از شرکت های کوچکِ دارای حداکثر 250 کارگر و حداقل 10 کارگر خواهد پرداخت تا فرصت های شغلی برای افراد بیکار به مدت 6 ماه یا بیشتر فراهم کند و قبلاً نیز نرخ مالیات ها را برای حمایت از شرکت ها و ترغیب سرمایه گذاران به سرمایه گذاری بیشتر کاهش داده بود.
اولاند همچنین وعده داد که اگر میانگین بیکاری را کاهش ندهد، برای دومین بار در رقابت انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 فرانسه مشارکت نخواهد کرد.
میانگین بیکاری در فرانسه در سال 2015 به 10.6 درصد افزایش یافت که بالاترین میانگین بیکاری از حدود دو دهه گذشته تاکنون است.
اقتصاد فرانسه با مشکلاتی همچون کاهش سرمایه گذاری و تأثیر نامطلوب حملات تروریستی در صنعت گردشگری نیز مواجه است.
نظرسنجی ها نشان می دهد که محبوبیت فرانسوا اولاند در پی حملات تروریستی پاریس افزایش بی سابقه ای یافته بود؛ ولی افزایش مستمر میانگین بیکاری و مشکلات سیاسی باعث کاهش مجدد محبوبیت وی شد و همین امر در آرای انتخاباتی حزب سوسیالیست فرانسه که اولاند عضوش است، تأثیر نامطلوب خواهد گذاشت.
حملات تروریستی پاریس در روز 13 نوامبر 2015 حدود 130 کشته برجای گذاشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها