کابینۀ نتانیاهو و "سونامی" پیروزی هسته‌ای ایران + فیلم

سه شنبه 29 دی 1394 - 19:56

فلسطین اشغالی، (العالم) – نخست وزیر رژیم اسراییل از اعضای هیات دولت خود خواست تا در مورد پیروزی ایران در لغو تحریم‌ها و حفظ برنامه هسته‌ای خود، هیچ مطلبی اظهار نکنند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، مطبوعات رژیم صهیونیستی این موضع گیری را دال بر اعتراف ضمنی تل آویو به شکست دیپلماسی اسراییل در برابر دیپلماسی ایران برشمردند.
رسانه های گروهی صهیونیستی اعلام کردند؛ این اقدام بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر اسراییل بیانگر اعتراف ضمنی به شکست است. اقدام مزبور تیتر روزنامه های اسراییلی و برجسته ترین تحلیل و تفسیرهای درج شده در آنها ظرف چند روز گذشته را به خود اختصاص داد. عناوین و تحلیل ها در این مطبوعات از بالا بودن درصد ترس و نگرانی پس از لغو تحریم ها علیه ایران حکایت دارد.
روزنامه یدیعوت آحارانوت خاطرنشان کرد: لغو تحریم ها علیه ایران یک شکست دیپلماتیک سیاسی آشکار برای اسراییل به شمار می آید.
آلکس فیشمن تحلیل گر نظامی این روزنامه تحت عنوان "جهان ایران را در آغوش می کشد" نوشت: این امر نشان می دهد که دیپلماسی اسراییل در ناکام گذاشتن توافق هسته ای به شدت شکست خورده است.
فیشمن افزود: این تهران بود که پیروز شد.
روزنامه هاآرتص در همین رابطه خاطرنشان کرد: لغو تحریم ها از اهمیت دیپلماسی بسیار بالایی برخوردار است. ایران هم اکنون در مدیریت بحران های منطقه از جایگاه قابل احترامی برخوردار شده است و در مراکز تصمیم گیری بین المللی نقش ایفا خواهد کرد.
اما روزنامه معاریو نوشت: با وجود نبرد شدید نتانیاهو علیه توافق هسته ای، آنچه هم اکنون جریان دارد، یک پیروزی ایرانی است.
از سوی دیگر افیگدور لیبرمن وزیر خارجه پیشین رژیم اشغالگر اسراییل در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه اول تلویزیون این رژیم در مورد آغاز اجرای توافق هسته ای گفت: همه آنچه تا کنون روی داده، از اسرائیل یک ببر کاغذی برجا گذاشت.

پربیننده ترین خبرها